Wiemy jak zmieni się dworzec kolejowy w Zduńskiej Woli
Koncepcję przebudowy i nowego wyglądu dworca przedstawili pracownicy Polskich Linii Kolejowych, które są realizatorem tego przedsięwzięcia. Prace budowlane trwają i widać już pierwsze efekty.

Pierwszy etap przebudowy linii kolejowychłączących Łódź Kaliską z Ostrowem Wielkopolskim, obejmujący prace na odcinku z Łodzi do Zduńskiej Woli rozpoczął się wiosną tego roku. Prace skupiają się obecnie na przebudowie zduńskowolskiego dworca. Nowością będzie tutaj podziemne przejście na perony. Stoi już klatka schodowa oraz szyb windowy. -Docelowo powstaną trzyszyby windowe, umożliwiające transport osobom niepełnosprawnym oraz cyklistom – zapewnia dyrektor projektu Beata Rutkowska.
Równolegle z przejściem podziemnym, trwa budowa nowych peronów. Pierwszy peron zostanie oddany do użytku podróżnych jeszcze w tym miesiącu. Od podstaw zbudowany będzie wyspowy peron numer 2 z którego wsiadać do pociągów będzie można po obu stronach. Ponieważ będzie znacznie szerszy niż dotąd istniejące, likwidacji ulegnie tor numer 3. Nowe perony będą nie tylko szersze, ale także wyższe i wygodniejsze, z nowym oświetleniem, wiatami, ławkami i tablicami informacyjnymi.
Koszty pierwszego etapu tej inwestycji to blisko 290 milionów złotych netto. Zakończenie prac przewidziano na trzeci kwartał 2020 roku. Inwestycję wspierają środki unijne w ramach projektu o nazwie Łącząc Europę.