Będzie nowelizacja łódzkiego kodeksu reklamowego
Dokument regulujący zasady umieszczania reklam w mieście od początku wzbudzał sporo kontrowersji. Został zaskarżony do sądu między innymi przez przedsiębiorców i Wojewodę Łódzkiego.
Dyrektor biura prezydenta miasta przyznaje, że część rozwiązań zawartych w kodeksie była nieprecyzyjna, dlatego potrzebna jest nowelizacja.- Chcemy się skupić na rozwiązaniach i wyeliminować wątpliwości, aby uprościć ten dokument – dodaje Tomasz Piotrowski. Na razie Urząd Miasta nie przedstawił nowych, konkretnych rozwiązań, które w znowelizowanym kodeksie miałby się znaleźć. Najpierw chce zapytać o zdanie mieszkańców i przedsiębiorców.- Musimy wyjść do ludzi i pozyskać jak największą wiedzę. Temat jest w 100 procentach otwarty – dodaje Piotrowski.
Kodeks reklamowy zakazuje między innymi umieszczania w Łodzi reklam wielkoformatowych na budynkach, czy wywieszania banerów. Te przepisy wciąż obowiązują, choć Wojewódzki Sąd Administracyjny go uchylił. Wyrok jednak jest nieprawomocny, a sprawa trafiła do drugiej instancji. Urzędnicy mają nadzieję, że wszystkie nieprecyzyjne zapisy uda się zmienić zanim Naczelny Sąd Administracyjny wyda ostateczny wyrok. Nie wykluczone, że nowelizacja trafi na sesję Rady Miejskiej jeszcze w marcu.