Nietypowy happening na Dworcu Fabrycznym [ZDJĘCIA]
“Widzialni. Pełnosprawni” pod takim hasłem Fundacja Grupy PKP zorganizowała happening na Dworcu Łódź Fabryczna. Chodzi o zwrócenie uwagi na obecność osób niepełnosprawnych w społeczeństwie, a w szczególności na rynku pracy.
To szeroka kampania informacyjno-promocyjna, która do tej pory zagościła już między innymi w Poznaniu, Gdyni i Krakowie. Takie wydarzenia pomagają w walce ze stereotypami. – Ludzie reagują z wielkim zaciekawieniem, bo okazuje się, że często nie mamy wiedzy jak wobec takich osób się zachować, np. że nie można głaskać i rozpraszać psa przewodnika – mówi rzecznik prasowy Fundacji Grupy PKP Tomasz Leś.
W kolejnym etapie projektu Fundacja Grupy PKP zorganizuje szkolenia dla pracodawców i wolontariuszy w zakresie pracy z niepełnosprawnymi. To bardzo cenna inicjatywa, podkreśla zaangażowana w projekt Magdalena Kruszewska, która porusza się na wózku inwalidzkim. – Coraz więcej firm wprowadza już społecznie odpowiedzialny biznes. Wielkie spółki coraz częściej chcą zatrudniać niepełnosprawnych ludzi, bo mają świadomość, że to są również dobrzy pracownicy – tłumaczy Magdalena Kruszewska.
Następne happeningi odbędą się na dworcach Bydgoszcz Główna i Warszawa Centralna.