330 wagonów wyremontuje zakład w Libiszowie dla PKP Intercity
PKP Intercity podpisało dziś (11 września) umowę dotyczącą remontu 330 wagonów. Inwestycja zostanie zrealizowana przez PKP Intercity Remtrak sp. z o.o. w Libiszowie. Kontrakt opiewa na 214 mln zł netto.
To wielki, potężny kontrakt, który spółka PKP Intercity zleca firmie Remtrak. Mówimy o wykonaniu napraw P-4 dla 330 wagonów z floty Intercity, a zdecydowana większość z nich wróci potem na naprawę P-3. Ponad połowa wszystkich wagonów zostanie zmodernizowana w ramach P-4 w zakładzie Remtraku w Libiszowie. Kontrakt opiewa na 214 mln zł netto – mówił m.in. Maciej Małecki.
Tak było przez lata w całej Polsce i tak było w takich miejscach jak Opoczno. Jeszcze kilka lat temu, jak rządzili nasi poprzednicy, zakłady kolejowe Remtrak nie miały przyszłości. Ci, którzy rządzili Polską, nie mieli pomysłu – po co remontować wagony w polskim zakładzie, jak z pewnością ktoś z zagranicy poklepie po plecach, jeśli ten kontrakt się zleci poza granice kraju.
Małecki zwrócił uwagę, że od 2016 roku rozpoczęło się ratowanie zakładu w Libiszowicach, a w 2021 r. otwarto zmodernizowane hale do remontu wagonów.
– Polska powiatowa jest dla nas ważna, tutaj też mieszkają ludzie i też chcą mieć miejsca pracy, też chcą pracować, też chcą godnie zarabiać i to jest nasza troska, żeby tu było coraz lepiej – mówił Robert Telus.
Czytaj także: Wypadek na A2 w stronę Warszawy. 1 osoba ranna
Pojazdy kolejowe w Polsce są serwisowane na pięciu poziomach:
- P-1 – oznacza przegląd doraźny,
- P-2 – to przegląd co 6 miesięcy lub 60 tys. km,
- P-3 – to przegląd w okresie między 18-24 miesiącem od przeglądu
- P-4 – to przegląd odbywający się co 3-5 lat i oznaczający dokładny przegląd wszystkich podzespołów, ma na celu planowanie wymiany podzespołów,
- P-5 – to przegląd, który wykonuje się co 12-23 lata i oznacza całkowitą modernizację.