Ustalenia krajobrazowe. Projekt reklamowych zmian dla Łodzi
Kończą się prace nad projektem Kodeksu Krajobrazowego dla Łodzi. Ma on uporządkować kwestię reklam na terenie całego miasta. Radni mają przegłosować projekt na sesji w listopadzie.

Projekt jest już po konsultacjach społecznych.Łodzianie zgłosili do niego ponad 200 uwag.Przyjęto prawie połowę z nich.
Z miasta, mają zniknąć migające neony i animacje na telebimach. -Wyjątkiem tzw. “reklamy o zmiennej treści” będą citylighty -wyjaśnia Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Miasta. -W innych przypadkach mogą to byćplakaty wyświetlane elektronicznie, ale już nie animacja i nie reklamy migające – wyjaśnia.
Mniej rygorystycznie będą traktowane reklamy na siatkach remontowych, na elewacji budynków. – Na każdej elewacji będzie można umieścić osobną reklamę, np. wspólnota w jednym roku będzie mogła wyremontować ścianę szczytową, zarobić na reklamie i w ten sposób zebrać środki na remont elewacji frontowej – tłumaczy Poniatowski.
W mieście, nie będzie natomiastbanerów reklamowych i wielkoformatowych siatek, zasłaniających okna.Billboardy będą miały maksymalnie 18 metrów kwadratowych.
Założeniaprojektumają wejść w życie w ciągu roku (w centrum Łodzi) i w ciągu 5 lat (w pozostałych częściach miasta).
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |