Expo – okazja. Promocyjna misja Łodzi
Starania Expo o organizację wystawy wchodzą w kluczową fazę. Niedługo mija termin składania oficjalnych wniosków i dokumentów aplikacyjnych. Łódź ma już gotowy komplet dokumentów, łącznie z programem inwestycyjnym. Czas wykorzystuje więc na przekonywanie nieprzekonanych. Tym razem promocyjnym celem staje się Bruksela.

Łódzka delegacja udała się do Brukseli na Europejski Tydzień Miast i Regionów. To jedna z największych imprez dla lokalnych samorządów, organizowana w europejskiej stolicy. Przedstawiciele współpracujących miejscowości rozmawiają między innymi o przemysłach kreatywnych, a to może dać duże korzyści Łodzi. – Forum ma na celu nawiązanie kontaktów międzynarodowych, wsparcie gospodarcze dla łódzkiego sektora kreatywnego, wymianę doświadczeń – mówi Agnieszka Pietrzak z biura promocji promocji, turystyki i współpracy z zagranicą UMŁ.
Władze miasta chcą wykorzystać okazję i promować wśród przedstawicieli europejskich samorządów ideę zorganizowania w Łodzi Expo w 2022 roku.
Posłuchaj relacji:
Nazwa | Plik | Autor |
Promocyjna misja w Brukseli | audio (m4a) audio (oga) |
W grudniu upływa termin zgłaszania się kandydatów zainteresowanych organizacją EXPO i na razie Polska nie ma przeciwników. Wśród wymienianych możliwych konkurentów był Aszchabad, ale nic nie wskazuje na to, żeby miastu udało się skompletować wszystkie dokumenty.
Jako konkurenta Łodzi wskazywało się również Stany Zjednoczone, ale w złożeniu wniosku przeszkadzają wybory prezydenckie, a także fakt, że USA wystąpiły dawniej z Międzynarodowego Biura Wystaw.