Nowe regulacje w sprawie reklam w Łodzi. Powstał projekt kodeksu
Od piątku (19 sierpnia) mieszkańcy Łodzi mogą zapoznać się z projektem dokumentu, którego zadaniem jest ograniczenie liczby reklam w mieście.

Projekt Kodeksu Reklamowego zakłada podział Łodzi na trzy strefy – tłumaczy Bartosz Poniatowski z Biura Architekta Miasta. – Pierwsza z nich to Park Kulturowy ulicy Piotrkowskiej. Ten obszar posiada już swoje regulacje i jego w ogóle nie będziemy ujmować w naszym dokumencie. Pozostaną w nim te zapisy, co dotychczas. Druga strefa to obszar historycznej zabudowy strefy wielkomiejskiej Łodzi. W jej obrębie skoncentrowaliśmy się jedynie na tych kwartałach, które będą poddawane rewitalizacji. Pozostała reszta miasta to trzecia strefa – mówi.
W wyniku wprowadzenia Kodeksu pewne rodzaje reklam miałyby być zakazane na terenie całego miasta. – Chodzi o wyświetlacze LED i LCD, które poprzez swoje miganie denerwują mieszkańców sąsiednich bloków i rozpraszają kierowców. Zakazana będzie również reklama mobilna umieszczona na lawetach. Bardzo źle wpływa ona na odbiór przestrzeni publicznej, a ponadto zajmuje miejsca parkingowe mieszkańcom – podsumowuje Poniatowski.
Kodeks Reklamowy będzie można oglądać przez najbliższe trzy tygodnie, między innymi w siedzibie Biura Architekta Miasta.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |