ZUS uruchomił usługę wideotłumaczenia rozmów
Zakład Ubezpieczeń Społecznych wychodzi naprzeciw potrzebom osób niesłyszących. Od tego tygodniach w 43 oddziałach w Polsce została uruchomiona usługa wideo tłumaczenia rozmów.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wychodzi naprzeciw potrzebom osób niesłyszących. Od tego tygodnia w 43 oddziałach w Polsce została uruchomiona usługa wideo tłumaczenia rozmów. Można z niej skorzystać między innymi w Łodzi i Zduńskiej Woli.
Kiedy potrzebujemy wsparcia osoby posiadającej biegłą umiejętność tłumaczenia na język migowy wystarczy na biletomacie wybrać symbol “ucha” – mówi Anna Mieczkowska z ZUS-u. Wówczas rozmowę przejmie wykwalifikowany pracownik Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS i będzie ją prowadził za pośrednictwem komputerowego programu do wideokonferencji. Dodatkowo pracownik COT będzie miał bezpośrednią “słuchawkową” łączność z pracownikiem sali obsługi klienta. Klienci, którzy zarejestrowali swój profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS mogą się natomiast umówić na wizytę w jednostce z usługą wideo tłumaczenia właśnie za pośrednictwem portalu PUE.
– Liczymy, że ta dodatkowa usługa zdecydowanie usprawni kontakt z osobami niesłyszącymi – dodaje Anna Mieczkowska. Wideotłumaczenie rozmów ma być dodatkowym wsparciem dla obsługi osób niesłyszących. Już dziś w ponad 240 placówkach Zakładu Ubezpieczeń Społecznych takie osoby mogą korzystać z pomocy pracowników przeszkolonych z języka migowego. W 2015 r. ok. 3,4 tys. niesłyszących klientów skorzystało z tej formy pomocy.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |
/IAR