Promocja Łodzi za pieniądze z UE. Do wydania 8 mln zł
Łódź będzie promować się za pieniądze z Unii Europejskiej. Wpierw jednak musi wybrać agencje reklamowe. Do wzięcia jest 8 milionów złotych. Nasze miasto będzie promowane między innymi jako idealne miejsce na weekend.

– W sumie mamy około osiem milionów złotych, z czego milion sto to jest tak zwany wkład własny miasta. Reszta to pieniądze unijne – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji UMŁ. – To są projekty unijne. Pierwszy z nich zakłada promocję gospodarczą miasta, drugi zakłada promocję Łodzi jako tej destynacji na przyjazdy krótkoterminowe, czyli zakupowe, konferencyjne, na festiwale, czy na koncerty do Atlas Areny – tłumaczy.
Agencje reklamowe będą wybierane w przetargu, który niebawem ogłosi Urząd Miasta. Chodzi o przeprowadzenie kampanii promocyjnej Łodzi między innymi w radiu i w telewizji. – O Łodzi będzie głośno. Nie tylko w regionie, ale i w całej Polsce. Bardzo duża część pieniędzy przeznaczona jest na promocję w radiu, telewizji, prasie, czy na tak zwanym outdoorze – mówi Wojdak.
Magistrat chciałby, żeby kampanie prowadziły agencje reklamowe z Łodzi, ale nie może tego narzucić w warunkach przetargu. Dlatego urzędnicy mają nadzieję, że łódzkie firmy pokonają konkurencję.