Park Kulturowy. Piotrkowska i okolice
Ulica Piotrkowska w Łodzi i jej najbliższe okolice staną się parkiem kulturowym. Radnym, po kilku próbach, udało się w końcu dojść do kompromisu w tej sprawie i przyjąć odpowiednie przepisy.

Ustanowienie parku kulturowego oznacza przede wszystkim, że w ścisłym centrum miasta będzie mniej reklam, wyjaśnia przewodnicząca komisji rewitalizacyjnej radna Urszula Niziołek -Janiak. – To szereg przepisów dotyczących nośników reklamowych, siatek ochronnych, gospodarowania zabytkami, działalności usługowo – handlowej, na pewno będzie mniej reklam i będą podstawy do tego, żeby ścigać osoby, które te reklamy montują czy ich nie zdejmują – wyjaśnia radna.
Najwięcej kontrowersji wokół wprowadzenia parku na Piotrkowskiej budziła sprawa kiosków. Ostatecznie radni wyznaczyli 6 miejsc, gdzie kioski będą mogły funkcjonować, jednak ich wygląd będzie musiał zaakceptować konserwator zabytków. Po wejściu w życie uchwały przedsiębiorcy będą mieli 6 miesięcy na dostosowanie się do nowych przepisów. 12 miesięcy będą mieli właściciele kiosków.