Miasto chce rozwoju branży konferencyjno – kongresowej
Władze Łodzi chcą stawiać na rozwój branży konferencyjno – kongresowej w mieście. Chodzi o przyciągnięcie do Łodzi jak największej ilości spotkań biznesowych, konferencji i sympozjów.
W tym celu, w ubiegłym roku postała specjalna komórka Convention Bureau. Konferencji i kongresów organizowanych w mieście stale przybywa. Rozwija się też baza do ich organizowana. – Bazę mamy coraz lepszą. Mamy pięć hoteli czterogwiazdkowych, bardzo dużo hoteli trzygwiazdkowych. Ta baza w porównaniu z tym co było kilka lat temu rozrosła się w stopniu niespotykanym w żadnym z innych polskich miast – mówi Anna Mokrosińska, szefowa łódzkiego Convention Bureau.
W 2013 roku w Łodzi odbyło się 430 spotkań biznesowych i konferencji, w których wzięło udział ponad 50 tysięcy gości. Wielu z nich zostawiła w mieście pieniądze za noclegi, taksówki czy jedzenie. Dlatego miasto nie ukrywa, że stawianie na taką branże po prostu się opłaca. – Spotkania i konferencje pokazują miasto, jego potencjał. Bardzo często są to pierwsze wizyty w Łodzi dla osób, które przyjeżdżają na te spotkania. Co ważne, pieniądze z tych spotkań, które zostawiają uczestnicy i organizatorzy zostają w naszym budżecie – mówi Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi.
Z danych Urzędu Miasta wynika, że Łódź obecnie ma 6 tysięcy miejsc hotelowych i ponad 200 miejsc, gdzie można organizować konferencje i sympozja.