Open Hair Festival. Sieradzki sposób na budowanie marki miasta
Zbudowany na postaci Antoinea Cierplikowskiego wizerunek miasta Sieradza, powinien się zmieniać. Przekonywano o tym w czasie Kongresu Marka Miasta – Rzeczywistość Czy Kreacja. To inauguracja VII edycji Open Hair Festival.

Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
Uczestnicy kongresu gratulowali włodarzom Sieradza pomysłu i konsekwencji. Zdaniem Marcina Jasińskiego z Biura Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016, nieczęsto się zdarza by w mniejszym mieście utrzymać przez lata zainteresowanie jednym pomysłem.
– Miasta mniejszemogą oczywiście się wybić, ale jest im trudniej, bo nie wygrywają skalą tylkopomysłem – mówi Jasiński.
Słynny mistrz fryzjerski, sieradzanin Antoni Cierplikowski, dał podstawy do stworzenia wizerunku, teraz trzeba dołożyć coś jeszcze przekonuje prezydent Sieradza Paweł Osiewała.
– Nierezygnujemy z tej marki, tylko trochę ją zmieniamy. Idziemy krok dalej, żeby oprócz rozrywki i zabawy, którą już mamy, doszła także gospodarka – wyjaśnia prezydent.
Grażyna Henclewska, podsekretarz stanu w ministerstwie gospodarki dodaje, że zbudowanie wizerunku to jest dobrze zakomunikowana tożsamość miasta, dlategomusi ona być wiarygodna.
Władze Sieradza rozważają w przyszłości organizację krajowych, a może z czasem międzynarodowych, targów fryzjersko-kosmetycznych.
