Remont linii tramwajowej 46. Władze walczą o unijne dotacje
Władze Zgierza i Ozorkowa chcą pozyskać pieniądze z nowego rozdania unijnego na rewitalizację linii tramwajowej 46.

W pozyskaniu funduszy ma pomóc porozumienie w sprawie strategii rozwoju Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego. W najbliższy wtorek dojdzie w tej sprawie do spotkania w włodarzami Łodzi. – Będziemy rozmawiać z organizatorem tej linii, czyli zarówno z łódzkim Zarządem Dróg i Transportu jak i z MPK. Zrobimy wszystko, aby tramwaj nr 46 jeździł dalej – mówi wiceprezydent Zgierza Bohdan Bączak.
jedynie całkowity remont trasy do Ozorkowa pozwoli na dalsze funkcjonowanie linii 46. – Wiadomo, że jest duże zapotrzebowanie na linię, a chętnych nie brakuje – zawsze jest sporo pasażerów. Otrzymujemy pisma w tym temacie. Zdajemy sobie sprawę z sytuacji. Problem leży po stronie władz samorządowych, które powinny znaleźć środki na utrzymanie torowiska – mówi rzecznik łódzkiego MPK Sebastian Grochala.
Linia tramwajowa 46 do Ozorkowa jest jedną z najdłuższych w Europie, jej całkowity remont szacowany jest na kilkanaście milionów złotych.