Piosenka Dnia (03.02 – 07.02.14)
W tym tygodniu słuchamy m.in. nowych piosenek Lisy Stansfield, Palomy Faith i zespołu NONONO.
Poniedziałek – “Can’t Rely On You” – Paloma Faith.
Piosenka to owoc współpracy Palomy Faith z Pharrellem Williamsem. Para spotkała się podczas kostiumowego Met Ball w nowojorskim Metropolitan Museum, kiedy Pharrell sam podszedł do Palomy, nucąc jej “New York”. Zapisał jej numer i jeszcze tego samego wieczoru zaoferował współpracę. Kiedy wokalistka odesłała mu sms z pytaniem, czy mówi poważnie, odpowiedział, że owszem. Wkrótce para nagrała utwór w studiu w Miami.Pharrell nie tylko napisał “Can’t Rely On You”, ale także udziela się w piosence osobiście, rzucając jakby od niechcenia zdanie “I don’t know what this world is coming to”.Kawałek jest pierwszym singlem z trzeciej płyty Palomy Faith – “A Perfect Contradiction”. Album to powrót do soulowych korzeni wokalistki. Artystka podczas nagrań czerpała inspirację z nagrań Stax, Phila Spectora, dziewczęcych zespołów z lat 60., wczesnego disco lat 70. i soulu lat 80.
Wtorek – “Hungry Eyes” – NONONO
Szwedzkie trio podbiło w 2013 roku listy przebojów utworem “Pumpin Blood”, który sprzedał się na świecie w nakładzie 700 tysięcy egzemplarzy. „Hungry Eyes” to kolejny singiel z olbrzymim potencjałem. Będzie hit?
Środa – ‘Invisible” – U2.
Utwór “Invisible” zapowiada 13. studyjny album U2, który ma się ukazać w tym roku – najprawdopodobniej latem. Wokalista U2 Bono ujawnił, że “Invisible” to kompozycja, która jako pierwsza z nadchodzącej płyty została ukończona. Nowa płyta U2 powstaje we współpracy ze znakomitym producentem i muzykiem Brianem Burtonem, znanym doskonale jako Danger Mouse. Premierze piosenki towarzyszyła akcja zbierania funduszy na rzecz założonej przez Bono organizacji RED, zajmującej się walką z AIDS.
Czwartek – “Carry On” – Lisa Stansfield
„Seven” to siódma płyta artystki. Album został wyprodukowany i napisany wspólnie z mężem Lisy, Ianem Devaney’em, który jest autorem muzyki do filmów „The Bodyguard” i „Indecent Proposal”. Materiał został nagrany w Los Angeles i Manchesterze, a gościnnie udzielają się na nim John “JR” Robinson i Jerry Hey, obydwaj odpowiedzialni za „Off The Wall”, „Thriller” i „Bad” Michaela Jacksona. “Carry On” to drugi po “Can’t Dance”, singiel promujący album Lisy.
Piątek – “Just Like Fire Would” – Bruce Springsteen
“To muzyka, jaka już dawno powinna zostać wydana” – takimi słowami Bruce Springsteen określa zawartość swojego nowego albumu “High Hopes”. Nagrywany w rozmaitych lokalizacjach na świecie przy okazji trasy koncertowej, w której do zespołu Bossa dołączył Tom Morello (Rage Against The Machine, Audioslave, The Nightwatchman) album ten to mieszanka nowych nagrań studyjnych, ulubionych coverów Bruce’a i Toma a także studyjnych wersji utworów-ulubieńców publiczności, granych do tej pory tylko na koncertach. Usłyszymy także muzyków, których nie ma już z nami – Clarence Clemonsa (odszedł w 2011) i Danny’ego Federici (odszedł w 2008) – nagrane z ich udziałem kawałki Bruce opisuje jako ‘wybór z najlepszych niepublikowanych materiałów z poprzedniej dekady’.
Wartoprzeczytać
Piosenka Dnia (03.02 – 07.02.14)
W tym tygodniu słuchamy m.in. nowych piosenek Lisy Stansfield, Palomy Faith i zespołu NONONO.
Poniedziałek – “Can’t Rely On You” – Paloma Faith.
Piosenka to owoc współpracy Palomy Faith z Pharrellem Williamsem. Para spotkała się podczas kostiumowego Met Ball w nowojorskim Metropolitan Museum, kiedy Pharrell sam podszedł do Palomy, nucąc jej “New York”. Zapisał jej numer i jeszcze tego samego wieczoru zaoferował współpracę. Kiedy wokalistka odesłała mu sms z pytaniem, czy mówi poważnie, odpowiedział, że owszem. Wkrótce para nagrała utwór w studiu w Miami.Pharrell nie tylko napisał “Can’t Rely On You”, ale także udziela się w piosence osobiście, rzucając jakby od niechcenia zdanie “I don’t know what this world is coming to”.Kawałek jest pierwszym singlem z trzeciej płyty Palomy Faith – “A Perfect Contradiction”. Album to powrót do soulowych korzeni wokalistki. Artystka podczas nagrań czerpała inspirację z nagrań Stax, Phila Spectora, dziewczęcych zespołów z lat 60., wczesnego disco lat 70. i soulu lat 80.
Wtorek – “Hungry Eyes” – NONONO
Szwedzkie trio podbiło w 2013 roku listy przebojów utworem “Pumpin Blood”, który sprzedał się na świecie w nakładzie 700 tysięcy egzemplarzy. „Hungry Eyes” to kolejny singiel z olbrzymim potencjałem. Będzie hit?
Środa – ‘Invisible” – U2.
Utwór “Invisible” zapowiada 13. studyjny album U2, który ma się ukazać w tym roku – najprawdopodobniej latem. Wokalista U2 Bono ujawnił, że “Invisible” to kompozycja, która jako pierwsza z nadchodzącej płyty została ukończona. Nowa płyta U2 powstaje we współpracy ze znakomitym producentem i muzykiem Brianem Burtonem, znanym doskonale jako Danger Mouse. Premierze piosenki towarzyszyła akcja zbierania funduszy na rzecz założonej przez Bono organizacji RED, zajmującej się walką z AIDS.
Czwartek – “Carry On” – Lisa Stansfield
„Seven” to siódma płyta artystki. Album został wyprodukowany i napisany wspólnie z mężem Lisy, Ianem Devaney’em, który jest autorem muzyki do filmów „The Bodyguard” i „Indecent Proposal”. Materiał został nagrany w Los Angeles i Manchesterze, a gościnnie udzielają się na nim John “JR” Robinson i Jerry Hey, obydwaj odpowiedzialni za „Off The Wall”, „Thriller” i „Bad” Michaela Jacksona. “Carry On” to drugi po “Can’t Dance”, singiel promujący album Lisy.
Piątek – “Just Like Fire Would” – Bruce Springsteen
“To muzyka, jaka już dawno powinna zostać wydana” – takimi słowami Bruce Springsteen określa zawartość swojego nowego albumu “High Hopes”. Nagrywany w rozmaitych lokalizacjach na świecie przy okazji trasy koncertowej, w której do zespołu Bossa dołączył Tom Morello (Rage Against The Machine, Audioslave, The Nightwatchman) album ten to mieszanka nowych nagrań studyjnych, ulubionych coverów Bruce’a i Toma a także studyjnych wersji utworów-ulubieńców publiczności, granych do tej pory tylko na koncertach. Usłyszymy także muzyków, których nie ma już z nami – Clarence Clemonsa (odszedł w 2011) i Danny’ego Federici (odszedł w 2008) – nagrane z ich udziałem kawałki Bruce opisuje jako ‘wybór z najlepszych niepublikowanych materiałów z poprzedniej dekady’.