Jak być innowacyjnym nauczycielem w polskiej szkole?
W poniedziałek (15 czerwca) wyróżniono osoby działające na rzecz innowacji w szkołach. Inicjatorem wydarzenia było Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.

Ten artykułmożesz również przeczytać wmobilnej aplikacji Radia Łódź. Kliknij i dowiedz się więcej.
W Muzeum Miasta Łodzi podsumowano Ruch Innowacyjny w Edukacji w mijającym roku szkolnym 2014/2015. Inicjatywa Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego ma na celu uhonorowanie wyróżniających się przedstawicieli szkół, uczelni wyższych oraz przedsiębiorców, którzy działają na rzecz innowacji w nauczaniu.
Specjalne dyplomy wręczono 215 osobom w 29 kategoriach. Wiceprezydent Łodzi Tomasz Trela powiedział, że w łódzkich szkołach już widać postęp w nauczaniu. – Zmienia się podstawaprogramowa, a młodzi ludzie posługują się tabletami. Cały czas uczą się oni kreatywnego myślenia, a nauczyciele inspirują uczniów do tego, aby brali udział w zajęciach dodatkowych.
Janusz Moos, dyrektor Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego twierdzi, że jest grupa szkół, która specjalizuje się we wdrażaniu innowacji. – Zarejestrowaliśmy 35 takich szkół, a są to placówki które wykraczają poza podstawę programową.
Podczas podsumowania nagrodzeni zostali m.in nauczyciele-innowatorzy. Jednym z nich jest Paweł Dominikowski z ZSP nr 9w Łodzi, który na co dzień uczy przedmiotów zawodowych w technikum mechatronicznym. Jest odpowiedzialny za technologię i konstrukcje mechaniczne, a także za dodatkowe zajęcia na obrabiarkach sterowanych numerycznie.
Wysłuchaj rozmowy z Pawłem Dominikowskim:
Nazwa | Plik | Autor |
Paweł Dominikowski | audio (m4a) audio (oga) |