Parada tramwajów i autobusów
Zabytkowe tramwaje i autobusy wyruszyły z zaśnieżonego Dworca Fabrycznego o godz. 10. Najpierw parada skierowała się w stronię krańcówki przy alei Wyszyńskiego na Retkini. Po kilkudziesięciu minutach postoju, pojazdy przejechały na wschód miasta do krańcówki na Widzewie przy ulicy Augustów. Stąd zabytkowe tramwaje i autobusy wyruszyły znów na Dworzec Fabryczny, gdzie zakończyła się parada tramwajowa..
Mieszkańcy przejechali się zabytkowym taborem. Była więc możliwość przejechania się drewnianymi tramwajami marki Lilpop czy wreszcie produkowanymi w Polsce wagonami marki Sanok.
Podwójna okazja do świętowania
Łódź była pierwszym miastem w Polsce po której zaczęły jeździć tramwaje zasilane energią elektryczną. Stało się to dokładnie w grudniu 1898 roku, czyli 125 lat temu. Choć pod koniec lat 90. XIX wieku władze Łodzi chciały uruchomić w Łodzi tramwaj konny, to z pomysłu zrezygnowano ze względów higienicznych. Pierwsze tramwaje elektryczne na łódzkie torowiska wyjechały 23 grudnia 1898 roku, a już w 1901 roku pierwsze tramwaje wyruszyły do podłódzkich miejscowości: Zgierza i Pabianic.