Wartoprzeczytać
Sieradz a KDP
Przedstawiciele Zespołu Parlamentarnego “Tak dla rozwoju” spotkali się z samorządowcami z zachodniej części województwa łódzkiego, by przekonać ich do lobbowania za utworzeniem w Sieradzu centrum przesiadkowego Kolei Dużych Prędkości.
Marcin Horała, przewodniczący zespołu, poinformował, że w horyzontalnym rozkładzie jazdy KDP, pociągi najwyższej kategorii nie zatrzymują się w Sieradzu. To jest czas, by samorządowcy zawalczyli dla mieszkańców regionu o możliwość korzystania z projektowanego wcześniej centrum przesiadkowego.
– Toczą się teraz konsultacje horyzontalnego rozkładu jazdy, więc trzeba takie uwagi, chociażby w tych konsultacjach składać. Jest obywatelski projekt ustawy “Tak dla CPK”, który podnosi nawet do poziomu obowiązującego prawa realizację tego CPK w tej, nazwijmy to, poprzedniej wersji, czyli akurat dla ziemi sieradzkiej i samego miasta bardziej korzystnej – mówił poseł.
Przewodniczący Rady Miasta Sieradza Michał Pabich przekonuje, że budowa centrum przesiadkowego nie jest zagrożona, ale w Sieradzu nie zatrzymają się wszystkie pociągi.
– To jest bardzo ważna inwestycja. W Sieradzu będą zatrzymywały się pociągi kolei dużych prędkości, choć nie wszystkie. Tak jednak miało być, zgodnie z uzyskanymi przeze mnie informacjami, od samego początku, że niektóre pociągi z tej trasy mają przejeżdżać przez nasze miasto, a niektóre nie. Będziemy robili naprawdę wszystko, żeby ten status zachować i chciałbym też uspokoić wszystkich mieszkańców, że Kolej Dużych Prędkości nadal jest w planach, w uwzględnieniem naszego miasta. Nic nas nie omija – podkreśla Michał Pabich.
Zgodnie z projektem pociągi KDP mają rozwijać prędkość 320 km/h. W Sieradzu będzie rozjazd w kierunku Poznania i Wrocławia.