Wybrano najkorzystniejszą ofertę na projekt i budowę obwodnicy Srocka
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, będzie można podpisać umowę. Otwarcie ofert miało miejsce 9 września 2024 roku, a oferty złożyło 6 firm.
Inwestycja pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z zatłoczonego centrum Srocka. Sąsiedztwo autostrady A1 i drogi ekspresowej S8, a także licznych centrów logistycznych, przyczynia się do jego wyjątkowej intensywności. Tym samym, jak informuje GDDKiA, skróci się czas przejazdu, poprawi się bezpieczeństwo i komfort życia. To pierwsza z inwestycji w ramach programu budowy 100 obwodnic w województwie łódzkim przechodząca do etapu realizacji.

Czytaj także: Tomasz Bilicki odznaczony za Zasługi dla Ochrony Praw Dziecka
W przypadku pozostałych obwodnic (Błaszek w ciągu DK12, Brzezin w ciągu DK72, Łowicza w ciągu DK14/70/92 oraz Wielunia w ciągu DK45) GDDKiA jest na etapie uzyskiwania decyzji środowiskowych. Dla Błaszek, Wielunia i Brzezin ma to nastąpić jeszcze w tym roku, a w przypadku Łowicza w drugiej połowie 2025 roku.
Co się zmieni?
Nowa droga ominie Srock od strony zachodniej. Będzie miała nieco ponad 3,7 km długości i jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu, z których każdy będzie miał 3,5 m szerokości. Zostanie zaliczona do dróg klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego) i będzie mogła przenosić ruch najcięższych pojazdów, o nacisku 11,5 tony na oś.
34 miesięcy na realizację
Wykonawca będzie miał 34 miesiące na wykonanie zadania, w tym 17 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. W przypadku robót budowlanych do czasu realizacji nie będą wliczane okresy zimowe od 16 grudnia do 15 marca.