Wielka reklama zamiast neonu. Miasto nie przestrzega własnego kodeksu reklamowego?
Łódzkie stowarzyszenie odpowiada na materiał Radia Łódź i zarzuca władzom miasta nieprzestrzeganie kodeksu reklamowego. Chodzi o zastąpienie neonu „Wdech Wydech” przy ul. Narutowicza wielkoformatową reklamą.
Zdaniem Stowarzyszenia Łódź Cała Naprzód taka forma reklamy jest niezgodna z przepisami lokalnego kodeksu, który reguluje zasady umieszczania reklam w mieście:
Reklamy w tym momencie już zajmują przestrzeń sztuce ulicznej, ale w naszym mieście cały czas obowiązuje kodeks reklamowy, który zakazuje wieszania chociażby takich wielkoformatowych reklam w samym centrum miasta – mówi Kosma Nykiel ze stowarzyszenia.
Kodeks reklamowy mamy od niemal dekady
Łódź jako pierwsza przyjęła kodeks w 2016 roku. Mimo że później część zapisów zaskarżono w sądzie, uchylono tylko te paragrafy, które odnosiły się do starszych, już istniejących reklam
Byliśmy pierwszym miastem w Polsce, które przyjęło ten kodeks reklamowy, ale później była skarga do sądu. Mimo wszystko jednak uchylono tylko parę paragrafów, które dotyczą dostosowania retrospektywnego, natomiast wszystkie nowe reklamy mają się do niego stosować – uważa Nykiel
W odpowiedzi Urzędu Miasta Łodzi czytamy, że w mieście obowiązują przepisy dotyczące zasad umieszczania reklam w przestrzeni publicznej, choć z wyłączeniem dwóch punktów – dotyczących warunków i terminów dostosowania istniejących tablic reklamowych – które zostały uchylone przez sąd; mimo to Łódź nadal egzekwuje te zasady, regularnie kontrolując nieruchomości należące do gminy oraz wyrywkowo sprawdzając pozostałe.