Logistyka odgrywa znaczącą rolę na wszystkich etapach cyklu życia łańcucha dostaw – transport surowców, organizacja zapasów i przenoszenie gotowych produktów do centrów dystrybucyjnych, a następnie do punktów sprzedaży detalicznej lub do drzwi klienta.
Wraz z oczekiwanym silnym wzrostem gospodarczym na świecie, emisje logistyczne również podwoją się do 2050 roku. Dlatego w tym momencie usługi kurierskie są już daleko poza punktem badań i planowania. Nadszedł czas, aby podjąć wyraźne kroki w celu ochrony środowiska.
W ciągu ostatnich 3 lat firma kurierska Cargus wdrożyła szereg praktyk wspierających kulturę organizacyjną firmy i zrównoważony styl życia jej klientów.
Współpracując z firmą Cargus, możesz pomóc chronić środowisko:
Oferowanie klientom zrównoważonych metod dostawy
W społeczeństwie, w którym zakupy online stały się stałym nawykiem, punkty SHIP & GO Cargus są idealnym kanałem dostawy paczek.
Te dwie alternatywne metody dostawy oferują klientom możliwość odbioru zamówienia w dowolnym czasie i miejscu, w zależności od ich dostępności i nastroju. W rezultacie klienci sklepów internetowych nie muszą już ustalać swojego harmonogramu dnia w oparciu o to, kiedy kurier powinien dotrzeć do ich drzwi.
Zamiast tego, korzystają z elastyczności, ponieważ mogą wybrać punkt dostawy SHIP & GO Cargus i porę dnia, w której mogą odebrać paczkę.
Korzystając z tej metody dostawy, można przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla z paliwa. Kurierzy będą wysyłani do jednej lokalizacji zamiast pod kilka różnych adresów.
Oferowanie skutecznych metod zwrotu
Wraz z szybkim rozwojem handlu elektronicznego rośnie znaczenie zarządzania zwrotami zamówień klientów. Wydajne i wygodne opcje zwrotu są często wymieniane w ofertach sklepów internetowych.
Według dostępnych danych wydajność tych sklepów wzrosła o 70% do 80%. Zwroty będą nadal rosły, głównie ze względu na rosnącą liczbę firm, które chcą maksymalnie ułatwić ten proces. Przyciągnie to potencjalnych nabywców do ostatecznej decyzji – zakupu.
Dzięki współpracy z firmą Cargus klienci mogą zwracać zamówienia bezpośrednio do punktów SHIP & GO Cargus, w których pierwotnie odebrali swoje paczki. Można to zrobić za pomocą aplikacji mobilnej Cargus.
Ochrona środowiska nigdy nie była ważniejsza. Dlatego też branża kurierska musi przejść intensywną zieloną transformację, aby zmniejszyć negatywne emisje i wpływ na środowisko.
Jest to ogromne wyzwanie, ponieważ w tym samym czasie branża kurierska rośnie wprost proporcjonalnie do liczby codziennych dostaw. W tym kontekście firmie Cargus udało się usprawnić usługi kurierskie poprzez przyjęcie zrównoważonych metod alternatywnych – dostawy do punktów pracy SHIP & GO Cargus.