Tunel pod Łodzią z kolejnym opóźnieniem?
Powodem zmiany terminu są problemy w pracy dużej tarczy TBM Katarzyny drążącej pod centrum miasta – najpierw zatrzymano ją po zawaleniu części kamienicy przy 1 Maja 23, a później z powodu osunięcia gruntu przy 1 Maja 21.
Obecnie w hotelach mieszka około 150 łodzian relokowanych na czas przejścia tarczy pod ich domostwami – jeśli budynki będą bezpieczne, mieszkańcy będą mogli wrócić do swoich domów w maju.
Przestój sięga już pięciu miesięcy, a datą zakończenia kontraktu nadal pozostaje połowa przyszłego roku, ale PBDIM wnioskuje o zmianę tej daty na połowę 2027.
Generalny wykonawca budowy tunelu średnicowego w Łodzi 5 lutego wystąpił z wnioskiem do zamawiającego PKP PLK przedłużenie terminu budowy tunelu średnicowego o 12 miesięcy. Jest to głównie spowodowane problemami technicznymi, które nie były do przewidzenia zarówno przez wykonawcę, jak i przez zamawiającego – informuje rzecznik budowy, Piotr Grabowski.
To oznaczałoby, że pociągi mogłyby pojechać pod powierzchnią Łodzi w 2028.
Komentowane 1
Najlepiej jak pociągi posiada w roku 2050 by to był termin najlepszy