Te święta nie będą tanie. Ceny rosną przed Wielkanocą
Z analizy przeprowadzonej przez UCE Research oraz Uniwersytet WSB Merito wynika, że codzienne zakupy w marcu były średnio o 6,7% droższe niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Największy wzrost cen odnotowano w przypadku masła, które zdrożało o ponad 27%.
Drugim artykułem spożywczym, który znacząco podrożał, są owoce, których ceny wzrosły o prawie 14%. Inne produkty, które zdrożały o ponad 10%, to napoje bezalkoholowe, słodycze i desery oraz nabiał.
Eksperci przewidują, że w kwietniu możemy spodziewać się dalszych podwyżek cen artykułów spożywczych, szczególnie tych niezbędnych do przygotowania potraw świątecznych. Analitycy wskazują, że jednym z głównych czynników wpływających na zmiany cen są zmiany w polityce celnej Stanów Zjednoczonych.
Jedynym wyjątkiem są artykuły sypkie, które potaniały o nieco ponad 1%. Zdaniem ekspertów to efekt sytuacji na giełdach, gdzie ceny cukru i innych produktów spadły w ostatnich miesiącach.