Szczecińska połączy się z węzłem na S14 jeśli parametry dróg zostaną skorygowane
Przetarg na modernizację Szczecińskiej (Aleksandrowska- granica miasta) nadal nie został rozstrzygnięty, chociaż otwarcie ofert miało miejsce na początku listopada. Dzisiaj za to łódzcy radni zostali poinformowani przez dyrekcję Zarządu Inwestycji Miejskich, że docelowo Szczecińska po modernizacji ma się łączyć z węzłem na S14. Konieczne jest jednak zawarcie porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie koordynacji parametrów obu dróg. Przy obecnych założeniach nie udałoby się połączyć Szczecińskiej z łącznikiem do węzła Aleksandrów Łódzki.
– Opracowana przez miasto koncepcja układu drogowego, zmieniająca pierwotne założenia realizacji przebudowy Szczecińskiej z drogi dwujezdniowej i dwupasmowej, zakłada, że projekt GDDKiA należy dostosować do aktualnej koncepcji Łodzi. Zgodnie z nią Szczecińska będzie budowana w przekroju jeden do dwóch, czyli będzie to droga dwujezdniowa, jednopasmowa – tłumaczyła podczas sesji Rady Miejskiej Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor ZIM.
Radni zgodzili się na porozumienie z GDDKiA
Jak podkreśliła szefowa ZIM, bez koordynacji parametrów obu dróg, nie będzie można ich połączyć.
– Zachodzi konieczność wprowadzenia zmian projektowych w celu koordynacji zadań. Bez zmiany miasto Łódź nie pozyska decyzji ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla swojego zakresu zadania, gdyż nie będzie połączenia obu inwestycji – podkreślała Kowalewska-Wójcik.
Zawarcie porozumienia Łodzi z GDDKiA w tej sprawie poparło 23 radnych. Żaden nie był przeciw. Jest więc duża szansa, że Szczecińska połączy się z wyjazdem na węzeł Aleksandrów Łódzki, który ma być zlokalizowany przy ul. Zadraż.
Dwóch odcinków projektowanej drogi na Bałutach nie udało się połączyć
Chociaż w historii budowy dróg w zachodniej części Łodzi bywało, że nie dało się ich połączyć. Taki los spotkał odcinek Romanowskiej, który miał prowadzić do nowego osiedla. Deweloper miał gotowy projekt swojego odcinka już w 2010 r. i przekazał go miastu. Początkowo budowa nowego odcinka Romanowskiej miała zostać włączona w modernizację Aleksandrowskiej między Szczecińską a granicą miasta. Jednak ostatecznie zrezygnowano z tego pomysłu. Dlaczego? Projekt modernizowanego odcinka Aleksandrowskiej, który był po stronie ZDiT, nie łączył się odcinkiem zaprojektowanym przez dewelopera.
Jaki był efekt tego, że drogi się nie połączyły? Przedłużenie Romanowskiej utknęło w martwym punkcie. Przez kolejne lata zmieniano parametry Aleksandrowskiej, a środki na jej modernizację przesuwano na inne zdania. Natomiast nowy odcinek Romanowskiej powstał dopiero kilka lat później.
Modernizacja Szczecińskiej ma trwać trzy lata. Potem Szczecińska połączy się z węzłem na S14. Na razie jednak nie jest wybrany wykonawca prac, więc podpisanie umowy na realizację zadania w formule zaprojektuj – wybuduj nastąpi dopiero w przyszłym roku.