Remont Łodzi Kaliskiej. Co się zmieniło na dworcu i jak oceniają to pasażerowie?
Łódź Kaliska to zaraz po Fabrycznej druga największa stacja kolejowa w Łodzi – to tutaj Adaś Miauczyński grany przez Cezarego Pazurę wypowiedział legendarne: “Łódź, k…a”.
Ale po starej Kaliskiej nie ma już śladu – wybudowany został nowy budynek, przed którym znalazły się zieleń, stojaki na rowery, a po zakończeniu prac pojawią się też przystanki autobusowe, a z tyłu hali dworcowej wybudowano nowe miejsca parkingowe.
Choć, jak odpowiada PKP PLK, numeracja peronów nie zostanie zmieniona, bo głównym punktem odniesienia pozostanie hala dworcowa, od której zaczynają się kolejne numery, a obecne problemy pasażerów wynikają z trwającego remontu, a nie numeracji peronów. Koszt przebudowy to niemal 60 milionów złotych – o ile budowa ma potrwać do końca czerwca, o tyle na oddanie dworca do użytku będziemy musieli jeszcze trochę poczekać.
ZOBACZ TEŻ: Zmiany dla kierowców w centrum Łodzi. Nowa organizacja ruchu na skrzyżowaniu Traugutta/Kilińskiego