Pomoc psychiczna przez Snapchata i Messengera
Po pomoc w kryzysie psychicznym przez Snapchata lub Messengera. Takie wsparcie na czas wakacji proponuje dzieciom i młodzieży Regionalne Centrum Polityki Społecznej w Łodzi.
Zamiast dzwonić, wystarczy napisać na jednym z dwóch dobrze znanych tej grupie komunikatorów. Wybraliśmy tę formę, by łatwiej było im się odważyć i sięgnąć po pomoc – mówi Anna Grabarczyk, dyżurująca przy telefonie i w mediach społecznościowych.
Bardzo dużo młodych ludzi w tych rozmowach mówi o tym, że dużo łatwiej jest im pisać niż rozmawiać przez telefon. Ta forma jest dla nich łatwiejsza, bardzo często bezpieczniejsza, bo po prostu piszą z kimś na telefonie, tak jak z każdym innym – mówi Anna Grabarczyk
W wakacje tradycyjny telefon zostaje zawieszony, jednak interwenci kryzysowi będą dostępni w mediach społecznościowych 7 dni w tygodniu, przez trzy godziny dziennie.
Wchodzimy na Facebooka, znajdujemy stronę “Pogadajmy tutaj” i tam na Messengerze można do nas napisać od 18:00 i do 21:00. Mamy również swoje konto na Snapchacie i tam też można się z nami skontaktować – dodaje Grabarczyk
Jak podkreśla Ewelina Fabijańska z Regionalnego Centrum Polityki Społecznej w Łodzi, po pomoc zgłaszają się nie tylko młodzi, ale i ich opiekunowie.
Są to wszelkiego rodzaju kryzysy emocjonalne, zachowania autodestrukcyjne, myśli samobójcze. Są to zachowania związane z podejmowaniem zachowań ryzykownych, problemy uzależnień, sytuacje konfliktowe w rodzinie w najbliższym otoczeniu – mówi Ewelina Fabijańska
Regionalny Interwencyjny Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży funkcjonuje od 2020 roku.