Od kiedy szybsze i częstsze pociągi? Pakt Kolejowy dla Łódzkiego
Szybsze i częstsze połączenia między Kutnem i Zgierzem, nowe linie łączące Łódź i Bełchatów oraz Piotrków Trybunalski i Tomaszów Mazowiecki – te inwestycje znalazły się w Pakcie Kolejowym dla Łódzkiego. Zadania mają być realizowane w okresie od kilku do kilkunastu lat.
Dziś linia kolejowa szesnaście między Zgierzem a Kutnem jest jednotorowa, ale ma się to zmienić.
Chcemy na niej podnieść prędkość. Zwłaszcza na odcinku gdzie ta prędkość jest niska, bo na poziomie 70 km/h – zapowiada prezes PKP PLK Piotr Wyborski.
W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na modernizację tego zadania. PKP ma dwa pomysły na usprawnienie połączeń na północy regionu.
Albo wariant taki szybki, którym pod koniec przyszłego roku będziemy jeździć szybciej. Zmodernizujemy odcinek, który jest w najgorszym stanie technicznym. Wariant drugi, który może potrwać 2/3 lata, będzie modernizacją bardziej kompleksową. To znaczy z uruchomieniem części mijanek – mówi Piotr Wyborski
W tym roku ma też zostać ogłoszony przetarg na projekt modernizacji na trasie Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna. Linia numer 25 ma zostać zelektryfikowana i rozbudowana o jeden tor.
Kolejną inwestycją będzie budowa nowej linii łączącej Łódź z Bełchatowem. Realizacja tego projektu może zająć nawet dekadę.
Za dziesięć lat w Łódzkiem mają być też ukończone dwa tunele pod Łodzią: średnicowy dla pociągów aglomeracyjnych i dalekobieżny dla Kolei Dużych Prędkości – wtedy dojazd ze stolicy województwa do stolicy kraju zajmie czterdzieści minut.