Miko Marczyk o planach na sezon 2024
Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zamierzają skupić się w tym przede wszystkim na startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy.
W 2024 roku wystartujemy w pełnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy ERC oraz w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata WRC 2. Nasze zmagania rozpoczniemy od pierwszej rundy ERC, czyli od Rajdu Węgier, który przenosi się do Veszprem i odbędzie się już w dniach 12-14 kwietnia. Następnie czeka na nas asfaltowy Rajd Wysp Kanaryjskich, oraz podsumowanie szutrowej części mistrzostw z Rajdem Skandynawii oraz Rajdem Estonii, który znamy z mistrzostw świata – podkreślił Miko Marczyk.
Załoga ORLEN Team zna cykl ERC, gdyż startowała tam w sezonach 2020 oraz 2021. Bogatsi o doświadczenia z mistrzostw świata będą chcieli powalczyć o najwyższe lokaty. Duet zapowiedział także, że pojawi się w wybranych rundach Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC 2. Tutaj flagowym punktem sezonu będzie ORLEN Rajd Polski, który odbędzie się w czerwcu na Mazurach.
Miko Marczyk potwierdził, że załogi ORLEN Team należy się spodziewać również na Rajdzie Europy Centralnej oraz w imprezie kończącej sezon motorsportowy w naszym kraju, czyli na Rajdzie Barbórka.
Później nadejdzie pora na dobrze nam znany Rajd Rzymu oraz jedną z moich ulubionych imprez, czyli Rajd Barum. Na zakończenie sezonu nowość, czyli asfaltowy Rali Ceredigion w Wielkiej Brytanii oraz Rajd Śląska, który dobrze znam i świetnie wspominam z przeszłości. W międzyczasie pojawimy się w mistrzostwach świata. Wystartujemy w ORLEN Rajdzie Polski w czerwcu oraz w Rajdzie Europy Centralnej. Wisienką na torcie będzie Rajd Barbórka w centrum Warszawy. Jestem przekonany o tym, że wykorzystamy swoje doświadczenia z przeszłości i w każdym rajdzie będziemy walczyć o czołowe pozycje – zaznaczył kierowca ORLEN Team.
Szymon Gospodarczyk o wyzwaniach w nowym sezonie
Szymon Gospodarczyk nie może doczekać się Rajdu Skandynawii. – To szutrowy, letni odpowiednik byłego, zimowego Rajdu Szwecji, który rozgrywał się na tym terenie. To takie połączenie rajdów w Estonii i Finlandii, które bardzo lubię – zaznaczył pilot Miko Marczyka.
Jak dodaje, największym wyzwaniem dla załogi ORLEN Team będzie Rali Ceredigion w Wielkiej Brytanii, właściwie w Walii.
Zaskoczeniem jest to, że będzie to rajd asfaltowy. Walia słynie przede wszystkim z szutrowych tras, które gościły wcześniej mistrzostwa świata. Warunki zawsze są tam trudne, często pada deszcz, wieje wiatr i jest zimno. Nie znamy tych tras, nigdy tam nie byliśmy, a w rajdzie na pewno pojawi się wielu lokalnych kierowców – podsumował.
Razem z ogłoszeniem planów na sezon załoga zaprezentowała również nowe oklejenie swojej Skody Fabii RS Rally2.
Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy ERC
- 5. Rajd Węgier, Veszprem (12-14 kwietnia),
- 48. Rajd Wysp Kanaryjskich, Las Palmas (2-5 maja),
- 2. Rajd Skandynawii, Karlstad (13-15 czerwca),
- 14. Rajd Estonii, Tartu (5-7 lipca),
- 12. Rajd Rzymu, Fiuggi (26-28 lipca),
- 53. Rajd Barum, Zlin (16-18 sierpnia),
- 4. Rali Ceredigion, Aberystwyth (30 sierpnia – 1 września)
- 8. Rajd Śląska, Katowice (11-13 października).
Starty dodatkowe:
- 80. ORLEN Rajd Polski, Mikołajki (WRC) (27-30 czerwca),
- 2. Rajd Europy Centralnej, Karpfham (WRC) (17-20 października),
- Rajd Barbórka, Warszawa (grudzień).