17 kilometrów nowej infrastruktury rowerowej
Dotyczy to 23 ulic między innymi ulicy Kusocińskiego, alei Piłsudskiego czy ulicy Szczecińskiej. Jak mówi wiceprezydent Miasta Łodzi Tomasz Piotrowski miasto chce stawiać na rowery.
Jeśli chcemy, żeby rower był środkiem transportu, a nie tylko formą rekreacji, to musi być wygodnie i komfortowo, więc tam, gdzie to będzie możliwe wymienimy kostkę na nawierzchnię asfaltową, która jest równa, wygodniejsza i po prostu bezpieczniejsza.
Jak mówi przewodniczący Rady Miasta Bartosz Domaszewicz przewidziane są również remonty nawierzchni, które już istnieją.
Chcemy, żeby w przeciągu 2-3 najbliższych lat tych rowerów przy pasie drogowym na chodniku czy na jezdni pojawiało się jak najwięcej. Wierzymy, że będzie to zmniejszało korki. To jest ekologiczne, zdrowe, nie widzimy żadnych minusów.
Hubert Barański z Rowerowej Łodzi podkreśla, że choć miasto podejmuje działania, to rowerzystom brakuje całkowicie nowych połączeń.
Te drogi dla rowerów, które mają być do remontu, to w większości, są to nowe odcinki. Sporo część jest też takich, które od dłuższego czasu potrzebowały remontu, mam tu na myśli np. Rokicińską, która została wytyczona jeszcze za prezydentury pana Kropiwnickiego.
Obecnie w Łodzi istnieje tylko jedna trasa rowerowa łącząca wschód z zachodem miasta – to połączenie alei Mickiewicza i Piłsudskiego. W Łodzi istnieje około 260 kilometrów infrastruktury rowerowej.