Łódź promuje się kontrowersyjnymi gadżetami. “Menel z miasta Łodzi”
Pierwsze hasło na przypinkach nawiązuje do słów Bogusława Lindy, który dziesięć lat temu nazwał Łódź miastem meneli (zdanie na temat miasta aktor wyraził podczas trwających w Łodzi zdjęć do filmu Andrzeja Wajdy, pt. “Powidoki”). Na drugiej przypince znajdują się słowa Adasia Miauczyńskiego z filmu Ajlawju.Te gadżety są produkowane przez łódzką firmę, która się do nas z nimi zgłosiła – mówi prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej Tomasz Koralewski.
Tak nie powinna wyglądać promocja naszego miasta – komentuje radny Marek Michalik z PiS.Mając takie lekkie, spokojne podejście do naszego miasta stwierdziliśmy, że spróbujemy.
A Łódzka Organizacja Turystyczna odpowiada, że tymi gadżetami interesują się przede wszystkim media, a nie klienci:Nie odnośmy się do takiego chamstwa – mówi.
Podobne zdanie ma radny KO Marcin Hencz.Póki co jest większe zainteresowanie mediów niż ze strony kupujących te produkty i super, bo kontrowersja też w jakiś sposób pomaga.
A tak wyglądają przypinki:Jednym ze sposobów obalania stereotypów jest branie ich na dystans, śmianie się. Ja rozumiem, że pewien humor nie wszystkim się może podobać, ale na tym też trochę polega marketing, na wzbudzaniu pewnych emocji. Fakt faktem, że wiele osób w kraju przez taki pryzmat postrzega Łódź. To, że my żartujemy, że wychodzimy z taką trochę nietypową kampanią, pokazuje, że jednak ta Łódź się trochę zmieniła, że sami na nią inaczej patrzymy, że chcemy, żeby ludzie ją odkrywali – mówi radny.