Wiedza – pierwszy krok do sukcesu
Zdobycie wiedzy na temat prowadzenia sklepu internetowego nie musi kosztować ani grosza. Za to na każdym etapie działalności pozwoli niejeden grosz zaoszczędzić. Właśnie dlatego należy zacząć od tego poradnika, ale też innych. Choćby tutaj znajdziesz informacje na temat tego, jak założyć sklep online.
Warto również poszukać szkoleń prowadzonych przez praktyków. Nawet jeśli przyjdzie Ci za takowe zapłacić, koszt będzie niewielki w porównaniu do płacenia za wpadki biznesowe nowicjusza. Jeśli w Twoim gronie są osoby, które mają doświadczenie w e-commerce, koniecznie poproś je o opisanie swoich doświadczeń.
Analiza rynku handlu internetowego
Z pewnym zasobem informacji łatwiej przyjdzie Ci wykonać kolejny krok. Przemyśl, czym chcesz handlować. Pod uwagę weź dwa aspekty. Pierwszy to własne zainteresowania. Nie po to przecież zakładasz sklep internetowy, żeby robić coś, czym nie chcesz zajmować się zawodowo.
Osobiste aspiracje mogą boleśnie zderzyć się z realiami rynku. Właśnie dlatego przeanalizuj, czy warto wejść w dany sektor e-commerce. Co ważne, nie rezygnuj z pomysłu, ale go zmodyfikuj. Dla przykładu, jeżeli marzy Ci się prowadzenie e-sklepu z elektroniką, możesz zacząć oferować np. niedostępne w Polsce modele smartfonów marek z Azji.
Biznesplan jako krok w kierunku sukcesu
Wiesz już, na co zwracać uwagę oraz czego unikać w prowadzeniu sklepu internetowego. Decyzja o rodzaju asortymentu też już zapadła. Pora zatem na biznesplan. Przemyśl i ustal, jakie cele chcesz osiągnąć w najbliższym czasie, a także w perspektywie długoterminowej.
W biznesplanie zawrzyj ponadto wszystkie koszty, w tym wydatki ponoszone na zatowarowanie, magazynowanie produktów i hosting domeny. Pamiętaj również o wydzieleniu części budżetu na marketing. Reklama jest dźwignią handlu, a więc nie unikniesz promowania się wśród potencjalnych klientów.
Hosting domeny internetowej
Kolejny krok to wybór dostawcy usługi hostingu. Bez niej nie uruchomisz strony internetowej swojego sklepu. W tym przypadku masz dwie ścieżki do wyboru. Możesz zdecydować się na sam hosting albo opłacanie abonamentu platformie, która oferuje dodatkowe udogodnienia.
Warto przemyśleć drugi typ usługi. W sieci znajdziesz oferty przedsiębiorstw umożliwiających stworzenie prawie gotowego e-sklepu. Oprócz domeny masz szansę otrzymać np. szablony stron, zyskać dostęp do porównywarek cen oraz wsparcie techniczne platformy. Co najlepsze, za takie korzyści wcale nie trzeba dużo płacić.
Organizacja obsługi zamówień
Kluczem do sukcesu sklepu internetowego jest dobra opinia klientów o nim. Przejrzyj oferty firm logistycznych. Po podpisaniu umowy z którąś z nich dostaniesz możliwość wysyłania paczek nie tylko do domów klientów, ale również punktów odbioru zamówień oraz automatów przesyłkowych.
W idealnym przepisie na biznes najlepiej podpisać umowy z kilkoma przedsiębiorstwami kurierskimi. Taka taktyka wiąże się jednak z ponoszeniem wysokich kosztów, na które początkowo mało kogo stać. Z tego powodu przemyśl, czy lepszym wyjściem nie będzie dropshipping.
Przekazanie procesu wysyłki, a niekiedy też obsługi zwrotów, do hurtowni oferującej dropshipping zdejmie z Ciebie wiele wydatków. Nie tylko wyeliminujesz konieczność negocjowania z firmami kurierskimi, ale jeszcze koszt wynajmu magazynu. Takich hurtowni możesz poszukać na własną rękę albo dostać ją w ramach abonamentu od platformy do tworzenia e-sklepów.
Wybór form płatności
Wpływ na opinie nabywców ma też różnorodność form płatności. W tej kwestii nie masz wyboru. Innymi słowy, zadbaj o implementację wszystkich popularnych metod regulowania należności.
Jeśli któregoś ze sposobów przekazywania pieniędzy za produkty zabraknie, internauta porzuci koszyk i złoży zamówienie tam, gdzie dostanie możliwość zapłacenia za towar tak, jak chce. Płatność gotówką przy odbiorze, kartą płatniczą i kodem to absolutne minimum, które musisz wdrożyć w swoim e-sklepie.
Pozycjonowanie strony
Jesteś już blisko celu, a więc czas na rozpoczęcie działań promocyjnych. Na początek zadbaj o SEO. Nie na darmo mówi się, że jeśli chcesz coś ukryć, zostaw to na drugiej stronie wyników wyszukiwania Google.
W tym celu skorzystaj z darmowego programu Trends bądź któregoś z płatnych narzędzi, by poznać frazy kluczowe. Następnie wpleć te słowa w opisy produktów i kategorii. Pamiętaj też o szybkości wczytywania witryny oraz dopasowaniu jej zarówno do urządzeń mobilnych, jak i komputerów.
Promocja e-sklepu
Cały internet na SEO stoi. Pozycjonowanie strony jednak nie wystarczy. Już na początku wykup abonament na reklamowanie się poprzez Google Ads i na portalach społecznościowych.
Giganci technologiczni oferują zróżnicowane abonamenty. Dzięki temu nawet małe firmy, takie jak Twoja, mają szansę wyjść ze swoimi ofertami do potencjalnych klientów.
Testy strony
Skoro wszystko jest gotowe, pora na testy. Sprawdź, czy strona pojawia się w wynikach wyszukiwania. Wejdź na nią z poziomu różnych urządzeń i skontroluj jej skalowanie do sprzętów różnych typów. Przejdź też całą ścieżkę zakupową, by poczuć to, czego wkrótce doświadczą Twoi klienci.
Kwestie prawne
Ostatni krok to napisanie regulaminu sklepu. Opisz w nim dokładnie, na czym polega umowa, którą w momencie złożenia zamówienia nabywca produktu zawiera z Twoją firmą. Oprócz tego jasno określ procedurę reklamacji i przyjmowania zwrotów.
10 kroków do sukcesu
Jeżeli jesteś na etapie czytania tekstów takich jak ten dostępny na stronie https://regiodom.pl/firma-we-wlasnym-domu-czym-sie-zajac-i-jak-prowadzic-mini-biznes/ar/c3p2-26462087, wiesz już, co zrobić, by Twój e-sklep miał szanse na sukces. Dzięki wykonaniu 10 kroków już wkrótce możesz dołączyć do grona podmiotów, z którymi liczą się wszyscy branżowi konkurenci.