Wykorzystanie odpowiednich hashtagów to jedna z najskuteczniejszych metod na zwiększenie zasięgu i zainteresowania Twoim profilem na Instagramie. Dobór hashtagów jest kluczowy, ponieważ nie tylko pomagają one zwiększyć widoczność, ale także pozwalają na lepsze zrozumienie tematu Twojego posta. Jak tworzyć hashtagi, by ich użycie miało sens?
#co to jest hashtag?
Tagi na Instagramie to słowa lub frazy poprzedzone symbolem #, które pozwalają użytkownikom wyszukiwać i odkrywać treści związane z określonym tematem lub kategorią. Jeśli zostaną użyte poprawnie i strategicznie, zwiększą zaangażowanie i zasięg Twoich postów.
Dobór hashtagów pod Twoimi postami nie powinien być przypadkowy. Hashtagi muszą być ściśle powiązane ze zdjęciem, ponieważ ich zadaniem jest wskazanie tematu czy myśli przewodniej posta. Staraj się unikać używania hashtagów, które są albo zbyt ogólne, albo zbyt szczegółowe.
#istotne funkcje hashtagów
Twoje hashtagi na Instagramie pełnią dwie funkcje. Po pierwsze, działają jak słowa kluczowe. Użytkownicy mogą za ich pomocą wyszukiwać inspirujące treści i w ten sposób znajdować Twoje posty. Podobnie jak w przypadku słów kluczowych w wyszukiwarce Google, także na Instagramie istnieje rywalizacja o różne hashtagi. Dlatego muszą one być dobrane właściwie.
Po drugie, hashtagi na Instagramie służą do kategoryzowania konta. Wykorzystanie odpowiednich hashtagów związanych z Twoją tematyką na Instagramie, pozwoli tej platformie społecznościowej na identyfikację Twojego profilu i umiejscowienie go w odpowiedniej niszy. Kiedy Instagram wie, o czym są Twoje treści, wie również, do kogo je kierować. Sytuacja win-win.
#mniej znaczy lepiej
Możesz umieścić do 30 hashtagów pod zdjęciem. Jednak rekomenduje się użycie 3-5 hashtagów. Znaczniki stosowane w mniejszej liczbie są bardziej adekwatne i wyższej jakości. Mniejsze konta z powodzeniem mogą używać 5-15 znaczników. Wybierz jednak najbardziej trafne i skuteczne tagi dla Twojej treści i unikaj powtarzania tych samych fraz pod każdym postem.
#popularny czy oryginalny?
Oryginalne tagi to takie, które samodzielnie wymyślasz lub używasz rzadko. Niczym frazy long-tail, wyróżniają się spośród innych i pokazują Twoją kreatywność. Z kolei popularne tagi to takie, które są często używane przez innych użytkowników, ale odnoszą się do wielu postów.
Jak zatem dobrać tagi na Instagramie? Najlepiej jest używać mieszanki oryginalnych i popularnych tagów, aby uzyskać najlepsze efekty. Używaj tagów ogólnych i szczegółowych, aby dotrzeć do różnych grup odbiorców.
#zakazane znaczniki
Nie wszystkie hashtagi są dozwolone i korzystne dla Twojego profilu. Nie używaj hashtagów zakazanych przez Instagram. To może to spowodować ukrycie lub zablokowanie nie tylko posta, ale nawet całego konta.
Nie próbuj oszukać Instagrama ani jego użytkowników. Stosowanie hashtagów niezwiązanych z Twoją treścią prowadzi do złej kategoryzacji Twojego konta i źle wpływa na jego wiarygodność.
Tagi na Instagramie to potężne narzędzie do promocji Twojej marki, produktu lub usługi na tej platformie. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lepiej skorzystać z usług agencji marketingowej takiej jak: https://kerris.pl/ specjalizującej się w optymalizacji strategii marketingowych dla mediów społecznościowych.