Na czym polega franczyza w domu?
W Polsce pojęcie franczyzy w domu nie jest jeszcze szeroko rozpowszechnione – ten rodzaj działalności zyskał szeroką rozpoznawalność w czasie pandemii koronawirusa, kiedy ze względu na zagrożenie epidemiczne ograniczono funkcjonowanie biznesów stacjonarnych.
Z zalet franczyzy w domu korzystają szczególnie przedsiębiorstwa związane z mediami online, np. regionalne portale internetowe. Tego typu platformy obejmują najczęściej treści związane z lokalnymi wydarzeniami z zakresu kultury, polityki, gospodarki i sportu. Koszty rozpoczęcia takiej działalności wynoszą zwykle od kilku do kilkunastu tysięcy złotych, a dochody generowane są głównie z reklam, artykułów sponsorowanych oraz sprzedaży biletów czy kuponów rabatowych.
Edukacja online to kolejny przykład franczyzy z domu – nauka za pośrednictwem internetu oferuje szereg możliwości rozwoju, obejmując różnorodne dziedziny wiedzy, poziomy nauczania oraz style nauki. Do kluczowych zalet tego rodzaju działalności można zaliczyć m.in. niskie koszty startowe, dostęp do sprawdzonych treści edukacyjnych i narzędzi e-learningowych oraz globalny zasięg.
Franczyza z domu a punkt kurierski
Działalność franczyzowa w sektorze kurierskim stanowiła w ostatnich latach popularne rozwiązanie w związku z panującą pandemią koronawirusa. Przedsiębiorcy mieli szansę rozpocząć swoją działalność w domu, bez konieczności wynajmu fizycznego punku odbioru i wysyłki przesyłek – obsługa klientów, organizacja dostaw i zarządzanie operacjami kurierskimi odbywała się wówczas zdalnie. Tego typu działanie nie tylko umożliwiało im utrzymanie działalności w trudnych czasach, ale pozwalało także na przygotowanie się do otwarcia fizycznego punktu kurierskiego w bardziej stabilnym okresie.
W miarę stopniowego ustępowania zagrożenia epidemicznego, przedsiębiorcy, którzy wybrali franczyzę z domu, mieli okazję rozszerzyć swoją działalność i otworzyć lokal, dostosowując się tym samym do zmieniających się warunków rynkowych. Franczyza związana z punktem kurierskim okazała się zatem nie tylko rozwiązaniem podyktowanym przez sytuację pandemiczną, ale także strategią długoterminowego rozwoju biznesu.
Chcesz otworzyć punkt kurierski? Zaufaj specjalistom z firmy Pakersi
Pakersi to jedna z największych marek kurierskich w Polsce, oferująca przedsiębiorcom atrakcyjną ofertę sprawdzonej współpracy franczyzowej. Działanie w sektorze kurierskim to szansa na pewny zarobek przez cały rok nawet w niepewnym momencie gospodarczym, co udowodniła pandemia koronawirusa. Odwiedź stronę internetową Pakersi i poznaj pełne korzyści franczyzy punktu odbioru i wysyłki paczek.