Podkreślamy i pokazujemy, że firmy IT są otwarte na rodziców, dają im możliwość rozwoju i wsparcie – mówi Anna Pawłowska z zespołu Łódzki Klaster ICT, inicjatora kampanii promującej zatrudnienie specjalistów IT.
Rodzice z tej branży, obok pracy zdalnej, cenią sobie elastyczne godziny oraz organizowane przez firmy wydarzenia dla rodzin.
Sama jestem przykładem wyjątkowego obciążenia, bo moje dziecko jest niepełnosprawne, ma dodatkowe zajęcia rehabilitacje i cieszę się, że mogę bez obaw pójść do mojej szefowej i po prostu powiedzieć, że muszę gdzieś wyjść. To jest normalne, mamy taką kulturę pracy, mamy elastyczność, pracę hybrydową, szereg administracyjnych udogodnień, ale też taką ludzką pomoc – to, że po takim dłuższym urlopie macierzyńskim pomagamy pracownikom się ponownie wdrożyć – mówi jedna z mam pracująca w łódzkiej firmie IT.
W ramach tegorocznej edycji kampanii Join IT in Łódź – Rodzic w IT powstało 10 klipów reklamowych łódzkich firm, które pokazują rodziców, którym rodzicielstwo nie przeszkodziło w rozwoju osobistym i zawodowym.