Do Warszawy w czterdzieści minut, a do Poznania czy Wrocławia w mniej niż godzinę – to czas przejazdu z Łodzi Koleją Dużych Prędkości po wybudowaniu tunelu dalekobieżnego pod Łodzią. Inwestycja wkracza w nowy etap wraz z zamknięciem przetargu na realizację tego zadania.
Do budowy prawie pięciokilometrowego tunelu Kolei Dużych Prędkości pod Łodzią zgłosiło się pięć firm: po jednej z Polski, Austrii i Chin oraz dwie z Turcji. Kwota przetargu to 2,8 miliarda złotych, czyli o niemal miliard złotych więcej niż obecna wartość budowy tunelu średnicowego.
Najniższą kwotę zaproponował austriacki PORR, a najwyższą polski TORPOL. Tunel dalekobieżny ma być elementem tak zwanego kolejowego igreka łączącego Koleją Dużych Prędkości Warszawę z Łodzią i przez Sieradz z Poznaniem oraz Wrocławiem.
Odcinki z Łodzi do Poznania i Wrocławia mają powstać do 2035 roku.
CPK zapewnia, że przygląda się budowie tunelu średnicowego pod Łodzią i wyciąga wnioski – przygotowywany jest przetarg na dodatkowe ekspertyzy dotyczące stanu budynków na trasie tunelu dalekobieżnego.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
00:00
1X
Przykro mi, ale nic nie znalazłem.
Proszę wpisać inną frazę
op. FS