Trwają prace nad nową aplikacją
Miasto zapowiada dodanie do oferty systemu przystankowego, który miałby funkcjonować w całym mieście. Dzięki temu pasażerowie będą mogli rozliczać się z przewoźnikiem za przejechanie konkretnych przystanków.
Przystankowy system opłacania znany jest już z tramwajów poruszających się po trasie WZ. Ten pozwala pasażerom na opłacenie jazdy za tyle przystanków ile faktycznie przejechali. Dotychczasowe, pilotażowe rozwiązanie jest jednak wadliwe, na co skarżą się pasażerowie MPK, dlatego nowy system ma być obsługiwany przez specjalna aplikacje na telefon. Dzięki temu z przystankowej taryfy będzie można korzystać w każdym tramwaju i autobusie komunikacji miejskiej. W tej chwili trwają prace nad szczegółami aplikacji i cennikiem. Według zapowiedzi miasta system ma być prosty i pojawi się prawdopodobnie jesienią tego roku.
Ten system jest prosty, jasny i czytelny. Z góry wiemy, ile za to zapłacimy i pasażer nie zapłaci ani złotówki, ani grosza więcej niż za tyle ile przejechał. Chcemy rozpisać własną aplikację tak, aby zapewnić ten system w całym mieście wszystkim pasażerom – mówi Tomasz Andrzejewski z łódzkiego ZDiT.
Będzie to kolejna nowość w ofercie MPK. Przypomnijmy, że od początku roku – wraz ze zmianą taryfy biletowej – pasażerowie mogą korzystać też z biletów 80-minutowych czy zakupić roczny bilet na raty.
Zobacz też: Remont Boya-Żeleńskiego w Łodzi: Miasto pozywa wykonawcę, poprawki realizuje powiązana firma [ZDJĘCIA]