Serce Polski z globalnym potencjałem
Położona w sercu Polski Łódź stanowi strategiczny punkt na mapie kraju, który może się pochwalić wyjątkowymi możliwościami logistycznymi i komunikacyjnymi. Dzięki świetnie rozwiniętej infrastrukturze transportowej, w tym autostradom A1 i A2 oraz licznym połączeniom kolejowym, Łódź jest doskonale skomunikowana zarówno z największymi polskimi miastami, jak i z międzynarodowymi hubami biznesowymi. To położenie umożliwia szybki i łatwy dostęp do klientów z różnych regionów kraju, a także sprawne zarządzanie projektami rozproszonymi geograficznie.
Dodatkowym walorem regionu jest fakt, że znajduje się w obrębie specjalnych stref ekonomicznych (SSE) oferujących preferencyjne warunki dla inwestorów, w tym ulgi podatkowe i wsparcie w zakresie infrastruktury. Najważniejsza z nich to Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna (ŁSSE) od lat przyciągająca zarówno krajowych oraz zagranicznych przedsiębiorców, zainteresowanych korzystnymi warunkami inwestycyjnymi.
Łódź Kreuje – tak, jak lokalne agencje PR
W ostatnich dwóch dekadach Łódź dynamicznie zmieniła swoje oblicze z tradycyjnego miasta przemysłowego w nowoczesne centrum biznesowe. Postrzegana jako kolebka przemysłu kreatywnego, artystycznego czy filmowego inspiruje rodzimych usługodawców z sektora reklamy do tworzenia skutecznych i nietuzinkowych treści. Wielu obecnych pracowników różnych agencji PR z Łodzi zaczynało swoje kariery od wolontariatów przy organizowaniu międzynarodowego festiwalu filmowego Camerimage, prestiżowego Łódź Design Festival, Festiwalu Czterech Kultur, Technoparady, Light Move Festival czy innych wydarzeń z branży kreatywno-rozrywkowej. Były one doskonałą szkołą życia zawodowego i nic dziwnego, że artystyczna iskra jest ogromną składową kunsztu i talentu załóg łódzkich agencji public relations.
„Łódź Kreuje” – lokalne hasło roku 2011 mówiące o tym, że w mieście rodzą się innowacyjne pomysły, rozwija się centrum przemysłów kreatywnych i nowoczesnych technologii – do dzisiaj pozostaje w mocy.
Miasto, które dało szansę wszystkim, którzy mieli dość odwagi, by ją wykorzystać – Władysław Reymont
Wzrost inwestycji, rozwój infrastruktury miejskiej, w tym nowoczesnych biurowców oraz napływ wykwalifikowanej kadry z całego świata sprawiły, że Łódź zaczęła przyciągać uwagę nie tylko lokalnych, ale i międzynarodowych firm poszukujących profesjonalnej obsługi z zakresu public relations. Agencje zlokalizowane w tym mieście, dzięki swojej konkurencyjności cenowej i wysokiemu standardowi usług, stanowią świetną alternatywę dla Warszawy. Stolica, oddalona jedynie o nieco ponad godzinę drogi, jeszcze do niedawna skupiała największych graczy na rynku reklamy. Firmy marketingowe zlokalizowane w centrum województwa mazowieckiego rosły w siłę i z czasem stały się naprawdę dużymi przedsiębiorstwami. Z jednej strony to fantastycznie dla samej organizacji, a z drugiej?
Specyfika pracy reklamowej wiąże się z koniecznością zachowania indywidualnego podejścia do klienta. W końcu każde przedsiębiorstwo jest jedyne w swoim rodzaju, kieruje przekaz do różnych odbiorców, posiada często unikalne produkty/usługi, a także własne wartości i misje. Agencje PR z Łodzi, takie jak np. Tower PR, często są bardziej elastyczne, mniej szablonowe i mocniej skupione na potrzebach swojego klienta. Firma ta nie oferuje szablonowych rozwiązań korporacyjnych, a narzędzia dopasowane stricte do profilu i potrzeb danego przedsiębiorstwa. Dzięki takiemu podejściu klienci mogą liczyć na maksymalizację zwrotu z inwestycji. Rozwiązania skrojone pod konkretne cele biznesowe, bez generowania zbędnych kosztów, a także sprawny i rzeczowy kontakt w połączeniu z konkurencyjnymi cenami sprawiają, że w poszukiwaniu partnera reklamowego warto skierować się w stronę miasta włókniarek i włókniarzy.
Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość jest skuteczniejsza w marketingu
Do niewątpliwych atutów Łodzi należą zlokalizowane tu renomowane uczelnie wyższe. Uniwersytet Łódzki, Politechnika Łódzka, Akademia Sztuk Pięknych czy Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna to tylko niektóre z instytucji, jakie kształcą przyszłych specjalistów w dziedzinach kluczowych dla efektywnego zarządzania wizerunkiem i komunikacją. Bliska współpraca agencji public relations z tymi uczelniami nie tylko pozwala na stały dopływ młodych talentów, ale także na ich odpowiednie przygotowanie do pracy w dynamicznym środowisku marketingowym.
Dobry wizerunek firmy jest na wagę złota. Przekonali się o tym wszyscy, którzy choć trochę zbagatelizowali potężną siłę informacji w dzisiejszym świecie. Przedsiębiorstwa obciążone bieżącą działalnością z powodzeniem mogą korzystać z usług zewnętrznych jednostek zajmujących się public relations. Agencje zlokalizowane w Łodzi są doskonałym wyborem. Nie tylko odciążą całe działy marketingu, dostarczą treści, których pozazdrości konkurencja, ale także wygenerują oszczędności w budżecie!