Platforma B2B – platformy B2B w Polsce
Sytuacje na świecie oraz szybki rozwój technologii wpływają na zmiany w biznesie. Dane szacunkowe wskazują, że do roku 2025 blisko 80% interakcji B2B, czyli między biznesem, będzie odbywało się w kanałach online. Dlatego 2022 rok to dobry moment na zmiany w rozwoju swojego przedsiębiorstwa.
Artykuł sponsorowany

Biznes niemal w całości przeniósł się do Internetu. W związku z tym powstają narzędzia i technologie, których celem jest automatyzacja i uproszczenie działań.Platformy B2Bto właśnie przykład takiego narzędzia. Celem platformy jest zestawienie wszystkich niezbędnych dla firmy elementów, takich jak komunikacja z kontrahentami, zarządzanie sprzedażą, działania marketingowe oraz logistyczne. Platforma B2B to kompleksowe rozwiązanie, dlatego coraz większa ilość przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z niej. Narzędzie działa jako intuicyjny system internetowy. Zestawienie wszystkich informacji pozwala na usprawnienie procesów zarządczych oraz oszczędność czasu. Jedną z korzyści wynikających z wprowadzania platformy B2B do przedsiębiorstwa jest zwiększenie sprzedaży w kanale online, co jest szansą dla firm. Obecnie większość sprzedaży przeniosła się do Internetu, dlatego to idealny moment, na zmianę modelu biznesowego.Platforma B2B to program działający jako system internetowy. Gama proponowanych funkcji jest szeroka i skrojona tak, aby przedsiębiorstwo dopasowywało je do swoich potrzeb. Co oferują platformy B2B? Przede wszystkim kwestie związane z samym przedsiębiorstwem, czyli możliwość integracji platformy z programem magazynowym i rozliczeniowym. Platforma to narzędzie, do którego trafiać będą zapytania ofertowe, a proces zakupowy kontrolowany jest na każdym etapie. Ponad to, platforma pozwala na integrację kanałów marketingowych oraz optymalizację sklepu pod kątem SEO. To tylko kilka z licznych korzyści płynących z użytkowania w firmie platformy B2B, niemniej w obecnych czasach wymienione zalety są kluczem do osiągnięcia sukcesu.
Platforma B2B – ile kosztuje
Dane z ostatniego kwartału 2021 roku pokazują, że koszt wdrożenia rozwiązania do firmy to przedział zaczynający się na 25 tys., a kończący na 50 tys. zł. Po zakupie narzędzia, zostaje ono uruchomione w firmie, a czas wdrożenia to od 2 do 8 tygodni. Co ważne, platforma B2B to kompleksowe rozwiązanie. Zatem wdrażając narzędzie do firmy, dostępne są w nim wszystkie funkcje, a nie tylko te, z których firma korzystać będzie w tym momencie. Ta opcja daje możliwość rozwoju firmy, w czympomoże platforma B2B.Zarówno czas, jak i koszty zamykają się w przedziałach. To, ile kosztować będzie platforma oraz czas niezbędny na wdrożenie, to kwestie zależne od innych czynników. Pierwsza sprawa to, jak platforma będzie wyglądała, a więc projektowanie wizualne. Kolejny czynnik to zakres parametryzacji platformy przed uruchomieniem. Ostatnim ważnym elementem jest integracja platformy z innymi systemami oraz migracja danych. Tak więc to wszystko wpływa na koszt platformy, który oscyluje w granicach 25 a 50 tys. zł.Dodatkowymi kosztami, które trzeba mieć na uwadze są koszty utrzymania i rozwoju platformy B2B. Jednak te są już niewielkie, zaczynają się od 1 tys. zł za miesiąc. Opłaty zapewniają m.in. profesjonalne wsparcie techniczne, które przydatne jest w sytuacjach krytycznych.Reasumując koszty platformy B2B są nieduże, w przełożeniu na usprawnienia, jakie gwarantuje.
Platformy B2B -jak zwiększyć sprzedaż
ArtykułPlatformy B2Bdoskonale opisuje to narzędzie. W praktyce, zastosowanie platformy w firmie gwarantuje zwiększenie sprzedaży, a w konsekwencji wzrost przychodów. Jak platforma B2B zwiększa sprzedaż?Funkcje zastosowane w narzędziu kompleksowo rozwiązują wiele kwestii. Po pierwsze optymalizacja strony pod kątem SEO. Pewnie nie ma przedsiębiorcy, który nie spotkałby się ze słowem SEO. Jednak dla wielu jest to obce zagadnienie. Całość opiera się o odpowiednie dostosowanie strony tak, aby była ona atrakcyjna dla wyszukiwarki. Wówczas strona ląduje na górze w wynikach wyszukiwania, co bezpośrednio przekłada się na ilość odsłon naszego sklepu. Kolejnym czynnikiem wpływającym na wzrost sprzedaży jest integracja z kanałami marketingowymi. Google Ads czy Facebook to miejsca generujące dodatkowe leady i konwersje. Decydując się na reklamy w Google Ads, produkt i bezpośredni link do sklepu pojawiają się w wielu miejscach w internecie. Trzecią kwestią, która wpływa na sprzedaż jest zarządzanie metodami płatności za pomocą platformy B2B. Szybkie płatności to jeden z kluczowych czynników, przez który klienci i kontrahenci wybierają miejsce dokonywania zakupów.