Tramwaj do Pabianic pojedzie najwcześniej w październiku
Modernizowana trasa tramwajowa do Pabianic ma być oddana do użytku dopiero jesienią. Obecnie stan zaawansowania prac szacowany jest na 70 proc.
Realizacja prac w 70 proc.
Termin ukończenia modernizacji trasy tramwajowej do Pabianic był już wielokrotnie zmieniany. Wstępnie wielkie otarcie miało nastąpić w 2021 r., potem zostało przesunięte na połowę 2022 r. Jednak już wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Najwcześniej trasa będzie gotowa jesienią.
– Wykonawca określa stan realizacji całej inwestycji na 70 procent. Zgodnie z planem przebiegają prace na ostatnich odcinkachul. Zamkowej, tj. odŁaskiej do Staszewskiego (potrwają do końca lipca) i od ul. Kilińskiego do Piłsudskiego wraz z zachodnią częścią skrzyżowania (potrwają do końca sierpnia) – informuje Aneta Klimek, rzecznik pabianickiego magistratu.
Most ma być gotowy do października
Zaawansowana jest również budowapodstacji trakcyjnej przy ul. Żeromskiego. Postępuje też budowa mostu.
– Obecnie wykonywana jest płyta betonowa w osuszonym korycie rzeki, tutaj prace potrwają do października – zaznacza rzecznika magistratu.
Powstaje też ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż torowiska, montowane są elementy sieci trakcyjnej, oświetlenia, peronów, trwają też prace brukarskie.
W przyszły poniedziałek otwarcie części Warszawskiej
Na 27 czerwca zaplanowano otwarcie ul. Warszawskiej na odcinku od ul. 3 Maja do ul. Sikorskiego. Natomiast zamknięta wówczas ona zostanie na odcinku od ul. Szewskiej do ul. Konstantynowskiej.
– Rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ulic Warszawskiej i Konstantynowskiej, z zachowanym przejazdem dla autobusów i taksówek.Najmniej przewidywalny pod względem czasu realizacji jest zakres robót na odcinku ul. Zamkowej, Stary Rynek i Warszawskiej, gdzie prowadzone są badania archeologiczne. Termin zależy od decyzji Łódzkiego Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków – podkreśla Aneta Klimek.
Wielkie otwarcie w październiku
Podsumowując, zakończenie inwestycji planowane jest na październik.
– Wykonawca napotkał na liczne kolizje sieci uzbrojenia podziemnego z nowo budowaną infrastrukturą, które wstrzymywały prace lub je uniemożliwiły w założonym terminie. Tempo spowolniły również prace archeologiczne oraz opóźnienia w dostawie zamówionych materiałów i potężny wzrost cen – tłumaczy Aneta Klimek.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z PABIANIC I POWIATU PABIANICKIEGO |