Drugi z czterech tuneli pod Łodzią już drążony
Na budowie tunelu średnicowego w Łodzi rozpoczęło się drążenie drugiego z czterech tuneli jednotorowych.
Chodzi o odcinek od komory przy ulicy Stolarskiej w kierunku przystanku Łódź-Koziny i dalej Łódź-Żabieniec. Tunel drąży tarcza Faustyna.
– Drugi tunel będzie miał długość ponad 1100 m i średnicę 8,5 m. Po wybudowaniu pierwszego tunelu od komory przy ul. Długosza do ulicy Stolarskiej, o długości 940 m, maszyna musiała odbyć przegląd. Dzięki dźwigom części i czoło tarczy wydobyto na powierzchnię, gdzie przeprowadzono konserwację – mówi przedstawiciel inwestora Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Katarzyna także poddana przeglądowi
Druga, większa tarcza, dotarła do Polesia, gdzie obecnie przechodzi przegląd techniczny zanim przewierci się przez ścianę podziemnego przystanku. TBM Katarzyna ma średnicę ponad 13 metrów. Drąży dwutorowy tunel o długości 2700 mod ulicy Stolarskiej do stacji Łódź Fabryczna.
Ostatnio na budowie tunelu doszło do protestu podwykonawców, którzy informowali, że nie są im wypłacane pieniądze za wykonaną pracę. Przedstawiciele głównego wykonawcy przekazali, że rozpoczęła się wypłata zaległości.
Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |