Rządowe dofinansowanie do remontu i przedłużenia dróg na łódzkim Teofilowie. Łącznie Łódzkie otrzymało wsparcie w wysokości 2,3 mld zł
Łódź dostała 65 mln zł dofinansowania na budowę i rozbudowę dróg dojazdowych do drogi ekspresowej S-14, a także na poprawę stanu dróg na osiedlach sąsiadujących z “eską”, czyli na Złotnie i Teofilowie. Łącznie Łódzkie otrzymało ponad 2,3 mld zł dofinansowania do inwestycji związanych z drogami, szkołami i obiektami sportowymi.
Dojazd do S-14 i drogi na pobliskich osiedlach
Dzięki rządowemu dofinansowaniu z Funduszu Polski Ład zmotoryzowani mieszkańcy Teofilowa i Złotna doczekają się w końcu modernizacji ul. Kaczeńcowej, która jest w fatalnym stanie po tym, jak stanowiła objazd do modernizowanej ul. Traktorowej. Co ważne, droga ta ma zostać przedłużona na odcinku Judyma – Rąbieńska i połączona z ul. Traktorową poprzez nowy odcinek drogi. Założenia projektu, na który przyznano rządowe dofinansowanie uwzględniają też remont ul. Rąbieńskiej od ul. Traktorowej do Szczecińskiej. Oczywiście modernizowana będzie również ul. Szczecińska pod względem dojazdu do węzła Teofilów na S-14.
Czytaj:Kaczeńcowa jest w opłakanym stanie. Można na niej zbierać kawałki pokruszonego asfaltu. Niestety, remont będzie później niż planowano
Inwestycje w ciągu dwóch czy trzech lat?
Kiedy można byłoby się spodziewać inwestycji na Teofilowie, do których swój wkład musi też dać Łódź? Wczoraj Mateusz Walasek, radny KO, informował w mediach społecznościowych, że może to nastąpić w ciągu dwóch czy trzech lat.

Aż 2,3 mld dla województwa
Budowa i rozbudowa dróg dojazdowych do drogi ekspresowej S-14 , a także poprawa komunikacji na osiedlach Złotno i Teofilów to wszystko, na co Łódź otrzymała dofinansowanie z drugiejedycji Funduszu Polski Ład. Natomiast całe województwo zyska rządowe wsparcie w wysokości 2,3 mld zł.Rozstrzygnięcie II edycji Funduszu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu było tematem konferencji, która odbyła się w Łódzkim Urzędzie Wojewódzkim. Zasady obowiązujące podczas naboru wniosków do drugiej edycji były przejrzyste.
– Można było złożyć trzy wnioski, jeden wniosek do 65 mln zł, drugi wniosek do 30 mln zł i jeden obligatoryjny wniosek do 5 mln zł. To zmuszało samorządy do gradacji potrzeb żeby nie tylko wskazywać gigantyczne rozwiązania, które miałyby obejmować dużo dróg – podkreślał podczas konferencji Tobiasz Bocheński, wojewoda łódzki.
Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Zasady naboru | audio (m4a) audio (oga) | |
Inwestycje | audio (m4a) audio (oga) |
Głównie drogi i szkoły
Bezzwrotne dofinansowania obejmują głównie inwestycje związane z drogami, szkołami i obiektami sportowymi.
– Musimy inwestować w infrastrukturę, szkolnictwo, oświatę, ekologię, we wszystkie te segmenty życia publicznego, gdzie mamy zapóźnienia, które często są spadkiem po wielu latach zastoju gospodarczego, z którym mieliśmy do czynienia w PRL. Teraz staramy się te zaległości nadrobić – tłumaczy Tobiasz Bocheński, wojewoda łódzki.
Posłuchaj:
Listę podmiotów, które otrzymały dofinansowanie jest dostępna tutaj. W pierwszym naborze województwo łódzkie otrzymało 1 miliard 800 milionów.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |
Agnieszka Magnuszewska / Damian Grosicki