Tramwaje wracają na Przybyszewskiego. Trwa budowa specjalnego rozjazdu
Na początku tygodnia torowcy i sieciowcy MPK-Łódź rozpoczęli budowę rozjazdu umożliwiającego zmianę kierunku jazdy dwukierunkowym tramwajom. Nakładka powstaje na ul. Przybyszewskiego za ul. Nurta – Kaszyńskiego, czyli na początku wiaduktu tramwajowego, który został zamknięty na początku maja. To zwiastuje powrót tramwajów na Zarzew i Widzew-Wschód. A kursować ma tam linia 3A.
Budowa nakładki w trakcie
Od 1 maja zamknięta jest tramwajowa estakada na ul. Przybyszewskiego. Od tego czasu nie kursują też tramwaje po ul. Przybyszewskiego, co dla mieszkańców Zarzewa i Widzewa-Wschodu jest sporym utrudnieniem. Mogą tylko liczyć na komunikację autobusową.
Czytaj: Z przesiadką na Widzew. Kolejna linia tramwajowa zmienia trasę
Pod koniec kwietnia Zarząd Dróg i Transportu pocieszał, że w połowie maja powstanie specjalny rozjazd umożliwiający dwukierunkowym tramwajom zamianę kierunku jazdy. Dzięki temu będą one mogły wrócić na ul. Przybyszewskiego i kursować do ul. Nurta-Kaszyńskiego.
Na początku tygodnia rozpoczęła się budowa wspomnianej nakładki, więc wkrótce tramwaje powrócą na Zarzew. Kiedy dokładnie?
– Tramwaje powrócą na ul. Przybyszewskiego od 16 maja – mówi Tomasz Andrzejewski, rzecznikZDiT.
“Trójka” na Przybyszewskiego
Po ul. Przybyszewskiego ma kursować linia 3A. Natomiast linia 7 zostanie skierowana na Kurczaki.
Trasy zmienionych linii od 16 maja:
Linia 3ARONDO POWSTAŃCÓW 1863 R. Łagiewnicka, Dolna, Zachodnia, Kościuszki, Piotrkowska Centrum, Piotrkowska,Przybyszewskiego PRZYBYSZEWSKIEGO / NURTA-KASZYŃSKIEGO
Kursuje we wszystkie dni tygodnia z podstawową częstotliwością.
Linia 7KAROLEW Bratysławska, Karolewska, Bandurskiego, Mickiewicza,Piotrkowska Centrum, Piotrkowska,Pabianicka, Paderewskiego, Rzgowska CHOJNY KURCZAKI
Kursuje wyłącznie w dni robocze.
Cały czas kursować będzie również autobusowa linia zastępcza Z11.
Czytaj: Od niedzieli zamknięcie wiaduktu tramwajowego na Przybyszewskiego. Spore utrudnienia
Taka sama nakładka powstała ostatnio na ul. Franciszkańskiej przy Centrum Krwiodawstwa. Korzystają z niej tramwaje linii 17, stąd jest ona obsługiwana taborem dwukierunkowym. Dokładnie kursuje na niej sześć wagonów typu NF6D. Specjalny rozjazd dla tramwajów dwukierunkowych powstał też na ul. Pabianickiej przy ul. Rudzkiej, a jeszcze wcześniej na ul. Warszawskiej. Stąd również linia nr 3 w obu swoich wariantach jest obsługiwana przez tramwaje dwukierunkowe (ok. 20 brygad).
Dwukierunkowe na topie
Jak widać, w ostatnich latach tramwaje dwukierunkowe i nakładki czy tzw. “esy” są lekiem na wyłączanie z eksploatacji kolejnych odcinków torowisk, które są w złym stanie. Oby wkrótce liczba tego typu taboru na stanie MPK-Łódź nie okazała się za mała. Na szczęście, lada moment do zajezdni przy ul. Telefonicznej wróci z Zakładu Techniki drugi, zmodernizowany wagon NF6D.
Przypomnijmy, łódzki przewoźnik ma na stanie 48 wagonów dwukierunkowych, ale nie wszystkie są obecnie eksploatowane.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI OKOMUNIKACJI MIEJSKIEJ |