Nierówności, trójkąt równoboczny oraz funkcje. Jakie zadania pojawiły się na maturze z matematyki 2022? [ARKUSZ]
Nierówności, rachunek prawdopodobieństwa, trójkąt równoboczny, wycinek koła, funkcje – z tym abiturienci musieli zmagać się na maturze z matematyki na poziomie podstawowym. Jakie jeszcze zadania pojawiły się na egzaminie?
![Nierówności, trójkąt równoboczny oraz funkcje. Jakie zadania pojawiły się na maturze z matematyki 2022? [ARKUSZ] 1 78735 d08534cd707e0d2cec43e2155ed1ba8c](/wp-content/archiwum/files/78735-d08534cd707e0d2cec43e2155ed1ba8c.jpg)
Matura 2022: co pojawiło się na egzaminie z matematyki?
Czytaj także: Drugi dzień matur. Egzamin pisemny z matematyki
W internecie pojawiły się pierwsze reakcje uczniów, którzy opuścili salę egzaminacyjną po maturze z matematyki. Jedni podchodzą optymistycznie do rezultatów, a drudzy – już myślą o ewentualnej poprawce w sierpniu.
73% mi wychodzi z matmy tak minimalnie, może dostanę jakieś punkty za 2 ostatnie, ale ogólnie to moja najlepiej napisana matura z matmy XD #matura2022
patt (@paynoxq) May 5, 2022
Czytaj także: “Pan Tadeusz” oraz “Noce i dnie” na maturze z języka polskiego na poziomie podstawowym
Matura 2022… cóż, w moim wypadku w miesiącu wpiszę sierpień. Masakra jakaś w tym roku.
Wiktor Łobodziński (@Fawoniusz) May 5, 2022
Z czym musieli zmierzyć się maturzyści? Oto cały arkusz z matury 2022:
“Matura to egzamin z wiedzy o sprawdzianie”
O zdanie poprosiliśmy również maturzystów z III LO w Łodzi. Według nich, zadania udało się rozwiązać bez większych problemów. – Matura to jest egzamin z wiedzy o sprawdzianie, a nie – z wiedzy z matematyki. Tak długo, jak znamy schematy, za co są punkty, to na spokojnie nawet i na 100% procent można zdać – mówi jedna z maturzystek.
Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Maturzyści III LO w Łodzi po maturze z matematyki | audio (m4a) audio (oga) |
– Jeśli było tak, jak mi się wydaje, to poszło mi dobrze. Po przeanalizowaniu wszystkich odpowiedzi ze znajomymi, myślę że tak 95-98% udało mi się zdobyć. Pojawiły się też i takie zadania, na których trzeba było się skupić i użyć więcej, niż tylko jednego wzoru i trochę z nimi pokombinować – przyznaje inna maturzystka.
Uczniowie zwrócili również uwagę na trudne zadanie otwarte w arkuszu warte 5 punktów. – Były dwie funkcje, jedna kwadratowa, a druga liniowa. Mieliśmy za zadanie je połączyć. Starałem się rozwiązać to zadanie za 5 punktów, bo chciałem uzyskać 100% z całego egzaminu.
WIĘCEJ INFORMACJI O EDUKACJI W ŁODZI I REGIONIE. ZNAJDZIESZ W DZIALE“EDUKACJA”. KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ. |