Światowy Dzień Konsumenta. O cyberprzestępczości czasu pandemii i wojny
Młodzież kilku łódzkich szkół uczyła się, jak ustrzec się przed komputerowym oszustwem. Pandemia przeniosła wiele transakcji i zakupów do Internetu. Dodatkowo w dobie wojny na Ukrainie mogą się też pojawiać oszuści podszywający się pod pomocowe fundacje.

Bądź czujny!
Anna Mlostoń-Olszewska, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi, zachęca, by korzystać tylko z rzetelnych stron. – Potwierdzonych przez instytucje rządowe. Zachęcam konsumentów do odwiedzenia strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także stron rządowych. Można zapoznać się tam z listą fundacji, które funkcjonują w przestrzeni publicznej, zbierają pieniądze i udzielają pomocy – dodaje.
Policja z kolei przypomina, że przy korzystaniu z internetowych płatności należy być czujnym, tj. sprawdzić adres, przeczytać opinie o sprzedawcy i podejrzliwie traktować wszelkie superokazje. – Żaden portal umożliwiający wymianę towarów nie nalega, abyśmy podawali numery swoich kart kredytowych, czy żebyśmy oferowali kody BLIK. Bądźmy szczególnie wyczuleni na linki, które przekierowują do innych stron. Bądźmy czujni na literówki w internetowych adresach – mówi podkom. Grzegorz Mikołajczyk z KWP w Łodzi.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Światowy Dzień Konsumenta. Cyberprzestępczość czasu pandemii i wojny | audio (m4a) audio (oga) |
Światowy Dzień Konsumenta
15 marca na całym świecie obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. Po raz pierwszy obchody zorganizowano w 1983 roku, w rocznicę przemówienia prezydenta Johna F. Kennedyego, wygłoszonego w roku 1962 w Kongresie Stanów Zjednoczonych. Wystąpienie projektu ustawy o ochronie praw konsumenta.
W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest oficjalnie od 2000 roku.