• O nas
  • Reklama
  • Prywatność
  • Kontakt
42 678 78 78 – 606 78 78 78
SŁUCHAJ NA ŻYWO
środa, 21 maja 2025
  • Zaloguj
Radio Łódź
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności
Brak wyników
View All Result
Radio Łódź
LIVE
Brak wyników
View All Result
  • Mariusz Janik
    Mariusz Janik
    Zobacz wszystkie artykuły
  • 11 lutego 2022 13.41

Jakie są formy reklamy w telewizji?

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów promowania produktów i marek jest już od lat reklama telewizyjna. Na jej oddziaływanie na ludzkie wybory konsumpcyjne ma wpływ wykorzystywana w reklamach silna sztuka perswazji. Jak obecnie przedstawiają się główne możliwości promowania produktów w telewizji?
Udostępnij na FacebookuTwittnij

Wartoprzeczytać

Mariusz Wlazły siatkarzem ćwierćwiecza! Wyróżnienia na gali 25-lecia Polskiej Ligi Siatkówki

Mariusz Wlazły siatkarzem ćwierćwiecza! Wyróżnienia na gali 25-lecia Polskiej Ligi Siatkówki

20 maja 2025
To jest temat. Fundacja Gajusz

To jest temat. Fundacja Gajusz [PODCAST]

20 maja 2025
Pokaz mody na dworcu Łódź Fabryczna. Urban Future 2025 [ZDJĘCIA]

Pokaz mody na dworcu Łódź Fabryczna. Urban Future 2025 [ZDJĘCIA]

20 maja 2025
Wyniki wyborów samorządowych 2024 w Łódzkiem: Prezydenci, burmistrzowie, wójtowie w województwie

Wieczór samorządowy. Wybory prezydenckie, alkoholowa cisza nocna i problemy z tramwajami [PODCAST]

20 maja 2025

Jakie są formy reklamy w telewizji?

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów promowania produktów i marek jest już od lat reklama telewizyjna. Na jej oddziaływanie na ludzkie wybory konsumpcyjne ma wpływ wykorzystywana w reklamach silna sztuka perswazji. Jak obecnie przedstawiają się główne możliwości promowania produktów w telewizji?

Artykuł sponsorowany

76810 05d916320b7530897b6791d3ab437401

Reklama w TV – czy nadal jest opłacalne?

Mimo rozwoju Internetu, jako medium telewizja nadal dociera do największej grupy odbiorców i jest najpopularniejszym środkiem przekazu. Osoby w każdym wieku oglądają bowiem swoje ulubione programy, pomiędzy którymi wyświetlane są tak zwane bloki reklamowe. W jednym czasie mogą oglądać je tysiące osób. Jak to wygląda w praktyce? Zgodnie z badaniami KPMG o (międzynarodowej sieci firm audytorsko-doradczych) czas poświęcany na konsumpcję treści w mass mediach, to znaczy na oglądanie telewizji wzrasta corocznie o około 2,8%. Statystyczny Polak w 2020 roku spędzał przed telewizorem średnio 4 godziny i 20 minut dziennie. W takim czasie może obejrzeć wiele reklam, niezależnie od ich formy. Sytuacja ta sprawia, że reklama telewizyjna jest współcześnie jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie do potencjalnego klienta. Długi czas spędzany przed telewizorem przez widzów gwarantuje najwyższą skuteczność reklam telewizyjnych i czyni je bardzo opłacalnym rodzajem marketingu. Doskonale zdają sobie z tego sprawę specjaliści zajmujący się na co dzień kampaniami i marketingiem przedsiębiorstw. Dlatego też reklama TV to wykorzystywany przez nich środek wyrazu, który skutkuje odczuwalnym wzrostem sprzedaży.

Możliwości reklamowania w TV

Najczęściej wykorzystywanymi obecnie możliwościami są:

Banery sponsorskie

Banery sponsorskie w trzech wariantach: slajder, animacja, filmy reklamowe kręcone kamerą. Takie banery wyświetlane są do 8 sekund przed programem. Sponsoring telewizyjny można łatwo rozpoznać dzięki temu, że pojawiają się przed nimi słowa Na program zaprasza sponsor programu – producent/marka. Banery sponsorskie są wyjątkowo skuteczną i atrakcyjną, a zarazem stosunkowo tanią formą reklamy. Nie da się jednak z góry określić ich ceny, nie ma tu stałych kwot – koszt sponsorowania zależny jest od umowy z telewizją. Dużą zaletą banerów sponsorskich jest promocja marki przez podkreślenie faktu jej zaangażowania finansowego w powstanie danego programu telewizyjnego. Wybierając taką formę reklamy można zyskać nieco większą akceptację odbiorców dla tego sposobu obecności reklamodawcy przy ich ulubionym programie telewizyjnym.

Lokowanie produktów

Lokowanie produktów w programach TV czy serialach, z ang. “product placement”, to reklama w telewizji polegająca na tym, że w fabule serialu lub w trakcie programu (śniadaniowego, rozrywkowego), można zauważyć obecność wybranego produktu. Zazwyczaj jest ono bardzo subtelne (nie jest otwartą formą reklamy tv, jak inne jej typy). Choć zdarzają się sytuacje podkreślania walorów danej rzeczy. Lokowanie produktu, który zobaczy się w ulubionym programie, ma zachęcić widza do jego zakupu i zastosowania. Działa to na zasadzie “skoro korzysta z tego mój ulubiony bohater, to może ja też spróbuję”. Ten typ reklamy, czyli dobrze widoczne w tle nazwy firm oraz produktów, najlepiej pokazywać w programach cieszących się największą popularnością wśród widzów. Wtedy producent artykułów będzie miał większą pewność co do skuteczności zastosowanej reklamy. Product placement często jest opcją tańszą niż spot reklamowy. Obecnie za lokowanie produktu uważa się także współpracę ze znanymi ludźmi, którzy w programach TV ukazują wybraną markę w jak najlepszym świetle.

Spoty reklamowe

Spoty reklamowe (do 60 sekund). Są to krótkie filmiki, które – w zależności od potrzeb reklamodawcy – mogą przybierać różne formy. Są to:

  • rekomendacja – znana i ceniona osoba albo wręcz przeciwnie – przeciętny użytkownik poleca wybór produktu danej marki,
  • demonstracja – w reklamie ukazuje się produkt i zasady jego działania; czasem przyjmuje to formę porównawczą – kiedy to firma przedstawiająca swój produkt wykazuje jego wyższość nad konkurencyjnymi ofertami,
  • scenka rodzajowa, w której przedstawia się wykorzystanie/jedzenie reklamowanego produktu w “życiu codziennym”,
  • ukazanie produktu jako niezbędnego do funkcjonowania, na zasadzie przedstawienia kawałka życia i schematu: kłopot-rozwiązanie-zadowolenie,
  • humor – zastosowanie żartów, które czynią reklamę bardziej interesującą dla widza,
  • animacja – wykorzystywana najczęściej do reklamowania produktów przeznaczonych dla dzieci.

Przygotowanie i produkcja reklam telewizyjnych w formie krótkiego, ale skutecznego spotu są dość czasochłonne. Wymaga to bardzo dużej kreatywności, umiejętności technicznych oraz wyraźnego określenia celu reklamy oraz grupy docelowej, do której ma zostać skierowana.

Interesuje Cię reklama w telewizji? Sprawdź ofertę domu mediowego – Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/reklama-tv/

Poprzedni artykuł

Gołoledź w Łodzi i w regionie. IMGW wydało ostrzeżenie pierwszego stopnia

Następny artykuł

Walentynki w eleganckim stylu. Podpowiadamy, co założyć!

Następny artykuł

Walentynki w eleganckim stylu. Podpowiadamy, co założyć!

Wmurowano kamień węgielny pod budowę łódzkiego centrum onkologicznego [ZDJĘCIA]

Radio Łódź

  • Zasięg i częstotliwości
  • Historia Radia Łódź
  • Kalendarium Radia Łódź
  • Polityka prywatności
  • BIP
  • Rada programowa
  • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
  • Kontakt

Do pobrania

  • Księga Znaku Radio Łódź
  • LOGO Radio Łódź [PDF]
  • Księga Znaku Radio Łódź Nad Wartą
  • LOGO Radio Łódź Nad Wartą [PDF]

Warto przeczytać

Mariusz Wlazły siatkarzem ćwierćwiecza! Wyróżnienia na gali 25-lecia Polskiej Ligi Siatkówki

Mariusz Wlazły siatkarzem ćwierćwiecza! Wyróżnienia na gali 25-lecia Polskiej Ligi Siatkówki

20 maja 2025
To jest temat. Fundacja Gajusz

To jest temat. Fundacja Gajusz [PODCAST]

20 maja 2025

BIP

  • BIP Radio Łódź
  • Informacje ogólne o spółce
  • Struktura Radia Łódź
  • Władze spółki
  • Akcjonariusze
  • Organy opiniodawczo – doradcze
  • Udostępnianie informacji
  • Dokumenty
  • Środki publiczne
  • Ogłoszenia publiczne
  • Instrukcja obsługi BIP

© 2012-2024 Radio Łódź

Witaz ponownie!

Sign In with Facebook
Sign In with Google
Sign In with Linked In
OR

Zaloguj się poniżej do swojego konta

Zapomniane hasło?

Przypomnij hasło

Please enter your username or email address to reset your password.

Zaloguj

Dodaj nową listę

Brak wyników
View All Result
  • Ramówka
    • Poniedziałek
    • Wtorek
    • Środa
    • Czwartek
    • Piątek
    • Sobota
    • Niedziela
  • Podcasty
    • 7 dni w Łodzi i regionie
    • A.B.C Polskiego Rapu
    • Agata i film
    • Czas na kulturę
    • Dbaj o zdrowie
    • Ekologia. Bez. Ogródek
    • Ekonomiczna migawka
    • Gość Radia Łódź
    • Historie nieodległe
    • Im dalej w las
    • Inne audycje i podcasty
    • Liczy się człowiek
    • Łódzkie, jestem stąd
    • Masz głos
    • Na prawo patrz
    • Nasze dzieci
    • Nawiasem mówiąc
    • Niesamowity świat owadów
    • Okolice jazzu
    • Pierwszy dzień tygodnia
    • Podróże ze smakiem
    • Policja, słucham
    • Polityczny poniedziałek
    • Poranek dla aktywnych
    • Radio – czytelnia
    • Radio Nocą
    • Strefa kultury / Więcej kultury
    • Strefa ŁDK
    • Studio reportażu Radia Łódź
    • Szczeliny Łodzi
    • Szkiełko i oko
    • Świat mediów bez tajemnic
    • Taki jest świat
    • To jest temat
    • Z archiwum Radia Łódź
    • Zbudujmy rodzinę
    • Zdrowym być
    • Zwiesz się zwierz
  • Akademia Młodego Radiowca
  • Konkursy
  • Kalendarz
  • Patronat
  • Radio Łódź
    • Kontakt
    • Reklama
    • Promocja
    • Kampanie społeczne w Radiu Łódź
    • BIP
    • Rada programowa
    • Polityka prywatności

© 2012-2024 Radio Łódź

Ta strona korzysta z plików cookie. Kontynuując korzystanie z tej witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Odwiedź naszą Politykę prywatności.
Przejdź do treści
Otwóz pasek narzędzi Dostępność

Dostępność

  • Zwiększ tekstZwiększ tekst
  • Zmniejsz tekstZmniejsz tekst
  • Czarno-białeCzarno-białe
  • Wysoki kontrastWysoki kontrast
  • NegatywNegatyw
  • Lekkie tłoLekkie tło
  • Podkreślone odsyłaczePodkreślone odsyłacze
  • Czytelny tekstCzytelny tekst
  • Reset Reset
spinner
spinner
ładuj więcej