Jest zgoda na rozbudowę zachodniej obwodnicy Łodzi
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zapadła decyzja środowiskowa zezwalająca na rozbudowę węzła Emilia na drodze S14.

Dzięki decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Łodzi możliwe będzie włączenie budowanej drogi ekspresowej S14 do autostrady A2 oraz do Drogi Krajowej nr 91.
Na czym polegają zmiany?
Najważniejszą zmianą, którą przewiduje nowe rozwiązanie, jest budowa ronda na istniejącej łącznicy węzła Emilia między DK91 i autostradą A2. Umożliwi ono zjazd z drogi ekspresowej S14 zarówno na autostradę A2, jak i do drogi krajowej nr 91, którą można pojechać zarówno w kierunku Łodzi, jak i Gdańska.
Zobacz też,Z wizytą na placu budowy łódzkiego odcinka S14 [ZDJĘCIA, WIDEO]
Także jadący od północy DK91 będą dzięki temu mogli wjechać na drogę ekspresową S14, omijając Zgierz.
Kto rozbuduje węzeł?
Prace związane z rozbudową węzła przeprowadzi wykonawca drogi ekspresowej S14 węzeł Teofilów – Słowik, czyli firma Stecol. Zwiększenie zakresu pierwotnej umowy umożliwia zastosowanie tzw. polecenia zmiany.
Prace na budowie S14 zgodnie z planem
Wykonano już sporoprac na drugim odcinku drogi ekspresowej S14 – od Teofilowa do Słowika pod Zgierzem.
Rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Łodzi Maciej Zalewski mówi, że na razie prace przebiegają bez większych problemów i droga powinna być w całości przejezdna zgodnie z planem. – Obowiązującym terminem jest wiosna 2023 roku. Wtedy cała droga ekspresowa S14 powinna być przejezdna. Oczywiście trzeba brać pod uwagę sytuacje losowe i pogodowe, ale na razie wszystkie prace idą zgodnie z obowiązującym harmonogramem – dodaje.
Droga ekspresowa S14 w całości przebiegać będzie przez województwo łódzkie. Docelowo połączy autostradę A2 z drogą ekspresową S8. Koszt całej inwestycji to blisko 2 miliardy złotych.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |