Piąta fala koronawirusa zbiera swe żniwo. Część uczniów wraca do nauki zdalnej
Od czwartku (27.01) uczniowie od 5 klasy szkoły podstawowej wzwyż wracają do nauki zdalnej. O takiej decyzji poinformował Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki. Przyczyną jest oczywiście narastająca piąta fala pandemii koronawirusa.
Co na to uczniowie i dyrektorzy szkół?
Decyzja o zmianie trybu nauki wchodzi w życie niemal z dnia na dzień. Uczniowie, z którymi rozmawiała nasza reporterka, cieszą się, że będą mogli uczyć się sprzed komputerów. – Będzie można się wyspać – argumentowali.
Z kolei Małgorzata Caban, dyrektor VI LO w Łodzi, zaznacza, że decyzja ministerstwa nie jest dla niej zaskoczeniem. – Przyznam, że czekałam na tę decyzję. Tak naprawdę musiałam zawiesić zajęcia stacjonarne od poniedziałku. W tym tygodniu pracowaliśmy zdalnie. W szkole było ognisko zakażeń – dodaje.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Jak pandemia wpływa na zdrowie psychiczne uczniów? | audio (m4a) audio (oga) | |
Szkoły wracają do nauki zdalnej | audio (m4a) audio (oga) |
Waldemar Flajszer, łódzki kurator oświaty, zaznacza, że szkoły mają doskonale wypracowane procedury co do nauki zdalnej. – Nie ma żadnej paniki, dyrektorzy są dobrze przygotowani. Pandemia nie wybiera, musimy się wszyscy podporządkować do wytycznych – dodaje.
Magdalena Caban stwierdza, że nauczanie stacjonarne jest w 90 proc. bardziej efektywne od nauki zdalnej. – Tego się nie da z niczym porównać. Zarówno jeśli chodzi o kontakty społeczne, jak i przyswajanie wiedzy – podkreśla dyrektor VI LO w Łodzi.
Pandemia, nauka zdalna a problemy uczniów
Nauka zdalna, brak realnego kontaktu z nauczycielem i rówieśnikami to nie tylko wyzwanie organizacyjno-logistyczne. To także obawy przed problemami psychicznymi i emocjonalnymi młodych ludzi. A z nimi nauczyciele borykają się praktycznie na co dzień.
Jak mówi Joanna Filipczak, pedagog szkolny w VI LO w Łodzi, w czasie pandemii problemy uczniów się nasiliły. – Stany lękowe, problemy emocjonalne, trudności w relacjach z rówieśnikami, ze swoją tożsamością – wymienia.
Dodaje, że każda zmiana zachowania dziecka powinna być sygnałem alarmowym dla rodziców i opiekunów.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
“Gwałtowny wzrost ognisk epidemicznych w szkołach”
Krzysztof Saczka, Główny Inspektor Sanitarny, podkreśla, że w ostatnim tygodniu zaobserwowano gwałtowny wzrost ognisk epidemicznych w szkołach. – Na podstawie tych danych zasygnalizowaliśmy, że jednak widzimy tutaj bardzo duże ryzyko epidemiologiczne. Biorąc pod uwagę to, że jesteśmy na początku tej wzrastającej fali zakażeń i nie wiemy, z jakim wzrostem i szczytem będziemy się mierzyć, podjęliśmy rozmowy z ministrem, by zmitygować ryzyko zakażeń w szkołach – mówi Saczka.
W trybie stacjonarnym pozostają klasy 1-4 szkół podstawowych.Maturzyści będą mogli przyjść do szkoły na umówione wcześniej konsultacje. Dyrektorzy szkół specjalnych sami podejmą decyzję, w jakim trybie pracuje ich szkoła. Będzie też możliwość kontynuowania praktycznej nauki zawodu. Uczniowie w województwie łódzkim ferie rozpoczną 14 lutego.
Czytaj także: Rekordowa liczba zakażeń koronawirusem
WIĘCEJ INFORMACJI O EDUKACJI W ŁODZI I REGIONIE. ZNAJDZIESZ W DZIALE “EDUKACJA”. KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ. |