Pomimo obostrzeń sprawy w ZUS-ie i skarbówce załatwimy osobiście
Mimo zalecenia pracy zdalnej dla administracji publicznej, łódzkie oddziały Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Urzędy Skarbowe są dostępne dla petentów.Urzędnicy wyjaśniają, że nie na wszystkie pytania, zwłaszcza dotyczące Nowego Ładu, można także umawiać spotkania telefoniczne, mailowe czy za pomocą wideoczatu.
Czekamy na rozporządzenie w sprawie pracy zdalnej – mówi regionalny rzecznik ZUS Monika Kiełczyńska. – Dopiero po zapoznaniu się ze szczegółami rozporządzenia będziemy mogli wprowadzać konkretne rozwiązania. Natomiast jeżeli chodzi o obsługę klientów, to Zakład Ubezpieczeń Społecznych już od dawna prowadzi ją dwutorowo. Prowadzimy bezpośrednią obsługę klientów na salach obsługi w budynkach ZUS, gdzie klienci mogą przyjść, zasięgnąć informacji i złożyć dokumenty. Te sale obsługi mamy otwarte – informujeMonika Kiełczyńska.
Nie wszystkim petentom urzędów wystarczy kontakt zdalny
Podobnie wygląda sytuacja w urzędach skarbowych, choć jak podkreśla rzecznik Izby Administracji Skarbowej w Łodzi Agnieszka Majchrzak, izba apeluje o kontakty zdalne. -Kierujemy się potrzebą zapobiegania rozprzestrzeniania się COVID-19 oraz ochroną zdrowia zatrudnionych pracowników i pełniących służbę w Izbie Administracji Skarbowej w Łodzi, a także klientów urzędów skarbowych. Dlatego prosimy, aby interesanci korzystali z usług elektronicznych Krajowej Administracji Skarbowej. Jeśli jest konieczna wizyta w urzędzie, należy umawiać ją z wyprzedzeniem telefonicznie lub przez usługę “Umów wizytę w urzędzie skarbowym“. Jest to główny sposób umówienia spotkania, które będzie bezpieczne i będzie spełniało wszystkie wymogi – podkreślaAgnieszka Majchrzak
Ograniczenia w pracy administracji publicznej i zalecenie pracy zdalnej są spowodowane dynamicznie rosnącą liczbą nowych zakażeń.
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |