Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega przed oszustwami cenowymi w czasie przedświątecznych zakupów
W okresie przedświątecznym sklepy kuszą atrakcyjnymi promocjami, a kupujący – bardzo często zapominają o podstawowych zasadach: że kupowanie w wielopakach nie zawsze jest najtańsze, a promocja – nie zawsze oznacza najniższą cenę. O tym jak nie dać się oszukać na świątecznych, poświątecznych i noworocznych zakupach mówił dzisiaj w Łodzi Miejski Rzecznik Konsumentów.
Aby ustrzec się przed oszustwem powinniśmy dokładnie porównywać ceny, a w sklepach internetowych czytać regulaminy sprzedaży, mówiła Anna Mlostoń-Olszewska, Miejski Rzecznik Konsumentów. – Obecnie mamy bardzo dużo skarg dotyczących sklepów, które są jedynie pośrednikami sprzedaży towarów z Chin albo innych egzotycznych krajów. Okazuje się wtedy, że na towar trzeba bardzo długo czekać, istnieją również ogromne problemy ze zwrotem tego towaru, gdyż konsument, aby go zwrócić, musi odesłać zakupiony przedmiot do kraju pochodzenia.
Aby uniknąć takich niespodzianek, najlepiej wybierać sklepy, które oferują płatność przy odbiorze. Warto również otworzyć paczkę i sprawdzić jej zawartość. Dobrze też poznać wcześniej opienie na temat sklepu. W sytuacji sporu ze sprzedawcą można zgłosic się po poradę do rzecznika konsumentów, zgłosić się do Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej lub organizacji konsumenckich.
Po poradę można się zgłaszać do Biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Łodzi, które mieści się przy ulicy Piotrkowskiej 113. Można tam uzyskać bezpłatne porady i informacje prawne z zakresu ochrony interesów konsumentów.
Posłuchaj:
Nazwa | Plik | Autor |
Miejski Rzecznik Konsumentów ostrzega przed oszustwami cenowymi w czasie przedświątecznych zakupów | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |