Problemy z e-skierowaniem na szczepienie
Jedna z słuchaczek Radia Łódź zgłosiła się do nas mówiąc, że nie może się zaszczepić ponieważ jej e-skierowanie wygasło i nie wystawiono jej nowego. Kobieta próbowała rozwiązać problem, niestety bezskutecznie.
Anna Leder, rzeczniczka łódzkiego NFZ tłumaczy, że e-skierowania są wydawane na 90 dni. – Jeżeli po tym czasie e-skierowanie wygaśnie, ponieważ nikt się nie zarejestrował, nie podjął próby zaszczepienia się, to system niemal automatycznie wystawia kolejne e-skierowanie, znowu ważne 90 dni. Tak naprawdę e-skierowanie powinno być więc dostępne na Internetowym Koncie Pacjenta lub widoczne dla lekarza pierwszego kontaktu – dodaje Anna Leder.
W przypadku naszej słuchaczki kolejne e-skierowani nie pojawiło się automatycznie. W takiej sytuacji pomocna może być infolinia Centrum e-Zdrowia.
– Od godz. 8 do 16 można zadzwonić pod numer 19239. Centrum naprawi problem związany z e-skierowaniem – wyjaśnia rzecznika.
Można przypuszczać, że nasza słuchaczka trafiła w lukę między wygaśnięciem starego i wystawieniem nowego e-skierowania. Swoją sprawę może wyjaśnić osobiście. Potrzebny będzie do tego numer PESEL.
Kobieta tłumaczyła, że szczepienie było jej potrzebne, bo pracuje w innym kraju. Wyjechała bez szczepienia z wykonanym testem antycovidowym. Według Centrum e-Zdrowia i tak musiałaby go zrobić, bo w Polsce Unijny Certyfikat Covid jest ważny po 14 dniach od podania pełnej dawki szczepionki.
Nazwa | Plik | Autor |
Problem z e-skierowaniem | audio (m4a) audio (oga) |
ZDJĘCIA, NAGRANIA WIDEO, WIĘCEJ INFORMACJI Z ŁODZI I REGIONU |