Mieszkańcy łódzkiego Złotna mocno odczuwają zmiany w rozkładach MPK. Osiedle obsługuje tylko jedna linia autobusowa
W ostatnich dniach media społecznościowe obiegł screen z aplikacji monitorującej łódzką komunikację miejską, na którym autobus linii 72A miał… 78 minut opóźnienia. Od początku października tę linię, jadącą z Janowa, wydłużono do osiedla Złotno. Zastąpiła linię 74. Choć opóźnienie z aplikacji to po prostu błąd systemu, transport publiczny w tej części Łodzi nie zachwyca.
Złotno obsługuje w tej chwili jedna linia autobusowa. Dawny autobus 74 zlikwidowano, a jego miejsce zajęła linia 72, która kursuje przez całe miasto: z Janowa, przez centrum, do Huty Jagodnica na skraju miasta. – Pasażerowie linii 72 chcieli dojeżdżać dalej, choćby do kampusu Politechniki Łódzkiej. Były też wnioski, by autobus dojeżdżał do szpitala im. WAM. Dlatego łatwiej nam było połączyć linie 74 i 72 – mówi Tomasz Andrzejewski z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.
Na tym wydłużeniu trasy ZDiT zyskał dokładnie jeden autobus, który przekierował na linię 92 na Dąbrowie. A co zyskali mieszkańcy? Po kilku dniach funkcjonowania nowego rozkładu zdania są podzielone. – Jeden autobus na 20 minut, to za mało – mówi jedna z pasażerek łódzkiego MPK. – Generalnie autobus kursuje już dość często, ale jest tylko jeden. Jak nie przyjedzie, trzeba czekać na kolejny – dodaje inna.
Posłuchaj i dowiedz się więcej:
Nazwa | Plik | Autor |
Mieszkańcy łódzkiego Złotna mocno odczuwają zmiany w rozkładach MPK. Osiedle obsługuje tylko jedna linia autobusowa | audio (m4a) audio (oga) |
Janusz Zgit z Rady Osiedla Złotno uważa, że część mieszkańców jest zadowolona z faktu, że trasa została wydłużona. – Nie są jednak usatysfakcjonowani zmianą rozkładów. W pewien sposób zostali zaskoczeni. Trzeba dać im czas, żeby zapoznali się z nowym rozkładem – dodaje.
Jego zdaniem tak obszernego osiedla – od granic z Konstantynowem po Teofilów – nie powinna obsługiwać tylko jedna linia. Brak alternatywy w postaci komunikacji miejskiej to skazanie mieszkańców na przymusową jazdę samochodem lub długie wędrówki do przystanków i czekanie po kilkanaście minut.
ZDiT w Łodzi na razie nie planuje wprowadzania nowych linii w tej części miasta. Po zakończeniu remontu na ul. Podchorążych, planowanego na kwiecień przyszłego roku, na osiedle ma wrócić autobus 97. W planach jest jednak remont ul. Krakowskiej, a gdy ta zostanie choćby częściowo zamknięta, mieszkańców Złotna czeka komunikacyjny armagedon.